تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

جلوگیری از نشت و ورود نم و رطوبت و آب از نمای ساختمان و دیوار و پنجره ها با مواد مختلف

هر ساختمان برای نگهداری و مراقبت از آن، نیاز به یک سری کارها دارد. یکی از این کارها، جلوگیری از نشت آب و ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان است. چیزی که می تواند اثرات منفی زیادی را به همراه داشته باشد. در صورتی ساختمان شما در برابر این موارد ایزوله نشده، می بایست حتما برای پیشگیری از این اتفاقات سریعا اقدام کنید.

تیم کفسابی تهران پاک برای شما این کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد. جهت سفارش جلگیری کردن از نشت و ورود آب و رطوبت به داخل ساختمان با شماره 09125252353 تماس بگیرید.

عوامل ورود آب به ساختمان

ورود آب به ساختمان ممکن است به دلیل عوامل مختلفی اتفاق بیفتد. این عوامل، به دلیل نقاط ضعف ساختمان است که نقص در سیستم نگهداری آب، خرابی در لوله‌ها یا سیستم تخلیه آب و وجود درز در سنگ های نمای ساختمان است. باید اطمینان حاصل کنید که سیستم آب و لوله‌ کشی ساختمان به درستی نصب و نگهداری شده باشد تا از ورود آب به ناحیه‌ های غیرمجاز جلوگیری شود. ما در اینجا به توضیح برخی از عواملی که می تواند باعث به وجود آمدن نشتی در داخل ساختمان باشد، اشاره خواهیم کرد‌.

جلوگیری از ورود نم به ساختمان

لوله ها یکی از عوامل اصلی هستند

لوله‌ کشی نادرست یا ضعیف در ساختمان می‌ تواند به نشتی و ورود آب به ساختمان منجر شود. این مشکلات معمولاً از جاهایی مثل اتصالات لوله‌ ها، شیرآلات، یا حتی خطوط تخلیه آب ناشی می‌ شوند. نصب نادرست لوله‌ ها، استفاده از مواد نامناسب یا خرابی در اتصالات ممکن است باعث نشتی آب شود. برای جلوگیری از این مشکلات، نصب و نگهداری لوله‌ کشی ساختمان باید توسط متخصصان ماهر انجام شود. همچنین استفاده از مواد با کیفیت و استاندارد نیز می تواند به بهترین شکل ممکن از این کار جلوگیری می کند.

ترک های سقف

یکی از دلایل نفوذ آب به داخل ساختمان این است که سقف دارای وضعیت مساعدی نیست. در واقع مساعد نبودن سقف به معنای داشتن ترک است که باید هر چه سریع تر برطرف شود. با وجود ترک بر روی سقف ساختمان با کوچکترین باران آب به داخل نفوذ کرده و باعثدایجاد نم و رطوبت می شود. برای همین یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از نفوذ آب به سقف ساختمان، نصب ایزوگام است. با این کار شما می توانید یک لایه محافظ در برابر نفوذ آب، بر روی سقف داشته باشید.

وجود درز بین سنگ های نمای ساختمان

وجود درزها یا شکاف‌ های بین سنگ‌ های نمای ساختمان ممکن است باعث ورود آب شود. این درزها ممکن است ناشی از گذشت زمان، نقص در اجرای ساختمان، یا تأثیرات آب و هوا باشد. برطرف کردن و یا ایجاد عایق مناسب در این نقاط، مانع ورود آب به داخل ساختمان خواهد شد. اصلاح این درزها و استفاده از مواد عایق مناسب نیز می تواند به تقویت مقاومت ساختمان در برابر ورود آب کمک کند.  بسیاری از این اقدامات صرفا به دلیل رعایت نکردن نکات و اصول نصب سنگ نما می باشد. از بستن درز انقطاع نما گرفته تا تمانم قسمت های دیگر ساختمان.

با این وجود در برخی موارد به دلایل اجتناب ناپذیری این درزها در بین سنگ نمای ساختمان به وجود می آید. برای همین دلیل آن، هر چیزی که باشد، در هر صورت سنگ نما نیاز به درزگیری خواهد داشت. با این کار شما می توانید با یک تیر دو نشان را هدف قرار دهد. همچنین با این کار شما در واقع طول عمر سنگ نمای ساختمان را نیز افزایش خواهید داد. برای همین در هنگام نصب سنگ باید نکات خاص نصب سنگ نما را به خوبی اجرا کرد. در غیر این صورت، متحمل خسارات زیادی هم از جانب نم گرفتگی و هم از جانب آسیب به سنگ ها خواهید شد.

آسیب ها و خسارات نم گرفتگی و رطوبت

نم گرفتگی و رطوبت می‌توانند به ساختمان آسیب بزرگی وارد کنند. این آسیب‌ها شامل موارد زیر می‌ باشد.

  • ضعف ساختاری ساختمان
  • رشد قارچ و باکتری‌ها
  • زنگ زدگی نقاط فلزی ساختمان 
  • افت کیفیت عایق حرارتی

نم و رطوبت در ساختمان، می‌تواند باعث ضعف دیوارها، سقف و کف ساختمان شود. این ضعف، خود به اشکال مختلفی ظاهر خواهد شد. یکی از بدترین آسیب هایی که می تواند به ساختمان وارد کند شل شدن دیوارهاست. با شل شدن دیوارها اسحکام کلی ساختمان نیز به خطر خواهد افتاد. برای همین نباید به هیچ وجه این مشکلات را بی اهمیت دانست. در این صورت با وجود کوچکترین مشکلات یعنی با وجود یک زلزله خفیف نیز ساختمان احتمال تخریب کلی بخشی از آن را نیز خواهد داشت. یکی از دلایل و انگیزه های جلگیری از نم گرفتگی ساختمان همین موضوع می باشد.

زنگ زدگی تمام نقاط فلزی ساختمان

همان طور که می دانید وجود آب در کنار فلز باعث زنگ زدگی آن خواهد شد. برای همین در جاهایی که رطوبت هوا به مقدار زیادی وجود دارد، فلزات دچار زنگ زدگی و یا خوردگی خواهند شد. همنی زنگ زدگی باعث افت کیفیت و استحکام ستون و پایه ساختمان نیز می شود. زمانی که اب به داخل ساختمان نفوذ می کند دیگر اوضاع خیلی سخت می شود. برای همنی بهترین کار، جلوگیری از نم و رطوبت به داخل ساختمان است. زیرا در صورتی که آب به داخل دیوارها و سقف ساختمان نفوذ کند دیگر راهی برای جلوگیری از آن نیست. تمامی فلزات دچار زنگ زدگی شده و چیزی که از فلزات ساختمان به جا خواهد ماند، تعداد آهن و فلز پوسیده شده می باشد.

افت کیفیت عایق حرارتی

یکی دیگر از قربانیان نفوذ آب به داخل ساختمان، عایق های حرارتی می باشد. بنابراین رطوبت ممکن است به عایق حرارتی ساختمان نفوذ کرده و باعث افت کارایی انرژی شود. در هر ساختمانی میزان زیادی انرژی و هزینه صرف عایق های حرارتی شده است. عایق های که مانع از بیرون رفتن و یا وارد شدن گرما و سرما به داخل یا خارج از ساختمان می شوند. در صورتی که ساختمان از این عایق ها بی بهره باشد، ساختمان به طور قطعی دچار آسیب خواهد شد. اما این آسیب به چه صورت است؟

با وجود رطوبت در داخل دیوارها، عایق حرارتی نمی تواند به درستی عمل کند. در نتیجه این اتفاق، ساختمان در زمستان گرما و در تابستان سرما را به بیرون هدایت خواهد کرد. همین اتفاق باعث می شود میزان انرژی و هزینه بیشتری برای تنظیم کردن دمای ساختمان در تابستان و زمستان صرف شود. در واقع با جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به ساختمان، از هزینه های بیشتر جلوگیری می کنید. برای جلوگیری از این آسیب‌ها، نگهداری دوره‌ای، اجرای عایق‌ کاری موثر و رفع نم گرفتگی در ساختمان موثر خواهد بود.

راه های پیشگیری از نم گرفتگی ساختمان

همان طور که گفته شد زمانی که آب به داخل ساختمان نفوذ کند، کار خیلی سخت می شود. بنابراین باید قبل از وقوع این اتفاق از بروز آن جلوگیری کرد. برای این کار شما می توانید از دستورالعمل خاصی استفاده کنید. ما در اینجا به برخی از اقدامات لازم جهت جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به ساختمان اشاره خواهیم کرد. این اقدامات شامل موارد زیر است.

پیشگیری از ورود نم به ساختمان

آب بندی مناسب:

قبل از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که سیستم آب‌ بندی ساختمان به خوبی نصب و نگهداری شده است تا از ورود آب جلوگیری کند. برای این کار باید تمام قسمت های متخلف ساختمان را بررسی کنید. نصب عایق‌های حرارتی و رطوبتی: استفاده از عایق‌ های مقاوم به رطوبت در دیوارها و سقف ساختمان، مانع نفوذ آب از طریق ساختمان می‌ شود. بنابراین یکی از بهترین کارهای لازم برای جلوگیری ار نفوذ آب به ساختمان نصب عایق حرارتی می باشد.

تعمیر لبه‌ ها و درزها: یکی دیگر از موارد که باعث ایجاد نم و رطوبت در ساختمان می شود ناقص بودن لبه ها و درزهاست. در نتیجه باید هر گونه شکاف یا درز در لبه‌ ها، پنجره‌ ها، درها و اتصالات را به دقت تعمیر کنید. این کار باعث می شود از نفوذ آب جلوگیری کنید. استفاده از پوشش‌های مقاوم به آب: در ساختمان‌ها از مصالح و پوشش‌ های مقاوم به نفوذ آب مثل مواد ساختاری مخصوص یا روکش‌ های آب‌ گریز استفاده کنید.

نگهداری و تعمیرات دوره‌ ای: سیستم‌ های آب‌ بندی، ضد رطوبتی و سایر تجهیزاتی که برای این کار قبلا نصب کرده اید نیاز به نگهداری و تعمیر دارند. برای همین هر چند وقت یک بار مطابق اصول مشخص، آن تجهیز را به صورت دوره‌ای چک کنید. همچنین در صورت نیاز، تعمیرات لازم را انجام دهید.

عوارض نم گرفتگی ساختمان برای انسان

نم گرفتگی یا رطوبت ناشی از نم آب به داخل ساختمان ممکن است عوارض مختلفی داشته باشد. این عوارض نه تنها از نظر ساختمان بلکه از نظر آسیب های وارد شده به انسان نیز بسیار خطرناک است. در نتیجه نم گرفتگی هم برای ساختمان و هم برای سلامت افراد ساکن در ساختمان خطرناک است. این عوارض مشکلات جدی را در دراز مدت و یا حتی کوتاه مدت وارد خواهد کرد. در مورد عوارض ساختمانی این موضوع را به خوبی بررسی کردیم. حال در ارتباط با عوارض انسانی آن نیز بحث خواهیم کرد. در اینجا ما برخی از این عوارض را باهم بررسی خواهیم کرد. عوارضی که با پیشگیری آب به داخل ساختمان، هیچ کئام از آن ها اتفاق نخواهد افتاد. در این عوارض شامل موارد زیر می باشد.
  • آلرژی و بیماری‌ های تنفسی
  • مشکلات مفصلی و عضلانی از جمله روماتیسم
  • افزایش ریسک بیماری‌ های مشترک
  • اختلال در کیفیت هوا

مشکلات عضلانی و مفصلی ناشی از رطوبت

شاید مهمترین این عوارض، مشکلات مربوط به مفاصل و عضلات است. مشکلاتی که می تواند تا پایان عمر گریبان گیر افراد ساکن در ساختمان شود. یکی از فواید جلوگیری از نم گرفتگی و نفوذ آب به ذاخل ساختمان پیشگیری از عوارض بدنی همچون روماتیسم می باشد. به هر حال اگر در ساختمان مقدار کمی هم رطوبت وجود داشته باشد، می‌ تواند منجر به مشکلات مفصلی و عضلانی در افراد شود. زیرا محیط رطوبت‌ زیاد می‌ تواند به رشد قارچ‌ها و تجمع مواد مضر در هوا منجر شود. چیزی که تأثیرات مخربی بر سلامت مفاصل و عضلات دارد.

افزایش رشد قارچ در محیط

رشد قارچ‌ ها در محیط مرطوب، ممکن است باعث افزایش حساسیت و آلرژی‌ ها در افراد شود. همچنین ممکن است برخی از قارچ‌ ها به بیماری‌ های تنفسی منجر شوند. روند رشد این بیماری در حضور رطوبت، بسیار سریع تر بوده و با وجود نمی که در دیوارها وجود دارد، قارچ ها سریع رشد خواهند کرد. همچنین محیط رطوبت زیاد ممکن است به رشد باکتری‌ ها و ویروس‌ ها منجر شود. چیزی که ممکن است به افراد ساکن در ساختمان، ریسک بیماری‌ های مشترک دهد. از طرف دیگر رطوبت زیاد به تجمع مواد مضر در هوا منجر می شود که ممکن است به سلامتی افراد آسیب برساند. برای پیشگیری از نم گرفتگی و عوارض مربوط به بعد سلامتی انسان باید برخی از کارها را انجام داد. این کارها شامل نگهداری منظم ساختمان، تهویه مناسب و اقدامات بهداشتی و نگهداری تمیز و مرتب است.

نفوذ آب از طریق پنجره ها

آب یک عنصر کاملا روان و سیال است. برای همین هر رزونه ای که پیدا کند حرکت خود را ادامه خواهد داد. در نتیجه مانع شدن از حرکت آن بسیار سخت است. یکی از این روزنه ها برای ورود آب به داخل ساختمان پنجره هاست. با وجود پنجره های غیر اصولی، آب حتما به داخل ساختمان نفوذ کرده و نم روطوبت صدمات زیادی را به ساختمان وارد خواهد کرد. دیوارهای موجود در ساختمان اولین قربانی این نفوذ آب به داخل ساختمان است.

جلوگیری از ورود آب به پنجره

برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به ساختمان از طریق پنجره ها و شیشه ها می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. اما به طور کلی بستن درزهای شیشه ها و پنجره ها، راه حل اصلی برای این کار می باشد. بنابراین چاره ای جز این کار برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان نیست.

بنابراین اگر این شیشه ها به‌ صورت صحیح نصب و نگهداری نشوند، آب می‌تواند از طریق شیشه و پنجره‌های ساختمان نفوذ کند. همچنین در صورت وجود خرابی یا شکستگی یک شیشه، این اتفاق خواهد افتاد. البته  امروزه بسیاری از پنجره‌ ها و شیشه‌ های مدرن با تکنولوژی‌ های مختلفی طراحی می شوند تا از نفوذ آب جلوگیری کنند. با توجه به این نکات، نگهداری منظم، تعمیرات به‌ موقع می‌ تواند از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری کند.

نحوه بستن راه نفوذ آب از طریق پنجره ها

برای بستن راه‌ های نفوذ آب از طریق پنجره‌ ها باید اقدامات مختلفی انجام دهید. اقداماتی که نیاز به تبحر و مهارت کافی می باشد. برای اینجام ایتن کار شما می توانید به ما اطلاع دهید تا در سریع ترین زمان ممکن این کار را انجام دهیم. اما در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات در این زمینه هستید می توانید از این مطالب استفاده کنید. اولین اقدامی که باید برای پیشگیری از ورود آب به ساختمان داشته باشید، بررسی و تعمیر ترک‌ها است. این کار شامل بررسی پنجره‌ ها و پیدا کردن ترک‌ ها یا نقاط ضعف در قاب و در اطراف شیشه ها است. تعمیر ترک‌ ها با استفاده از سیلیکون یا مواد آب بندی مناسب، می‌تواند به جلوگیری از نفوذ آب کمک کند. لبه‌های چسبنده ضدآب یا بندهای چسبنده ضدآب می‌ توانند به دور قاب پنجره نصب شوند تا جلوی ورود آب را بگیرند. همچنین نصب دریچه‌ های آب بند یا استفاده از مهره‌ های آب بند می‌ تواند به جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان کمک کند. این دریچه‌ها باید در نقاط مناسب نصب شده و محکم باشند. یگی دیگر از روش های مناسب، استفاده از پرده‌ ها یا کرکره‌ های ضدآب به عنوان یک لایه حفاظتی است. چیزی که می‌ تواند جلوی نفوذ آب را بگیرد و همچنین از نور خورشید مستقیم نیز محافظت کند. در مجموع پیاده‌ سازی یک یا ترکیبی از این اقدامات می‌ تواند به بهبود عملکرد ضدآب پنجره‌ ها و جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان کمک کند.

نحوه بستن راه های نفوذ آب از سقف ساختمان

برای بستن راه‌ های نفوذ آب از سقف ساختمان، می‌ توانید از روش‌ های مختلفی استفاده کنید. این که دقیقا از چه روشی برای بستن راه نفوذ نم و رطوبت از سقف ساختمان استفاده می کنید بستگی به شرایط ساختمان دارد. برای این کار چند روش مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد: تعمیر ترک‌ها و سوراخ‌ها یکی از راه های انجام این کار به شمار می آید. شما باید سقف را برای پیدا کردن ترک‌ ها، شکاف‌ ها یا سوراخ‌ های ممکن و انجام تعمیرات فوری بررسی کنید. در همین راستا باید از سیلیکون، مواد آب بندی یا مهره‌ ها و واشرها برای تعمیر این ترک ها استفاده نمایید. یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید، استفاده از میله های آب بند یا مهره‌ های آب بند است. شما می‌ توانید از آن ها در نقاط حساس مانند اتصالات و محل ترک‌ ها استفاده کنید. نصب لایه‌های عایق ضدآب بر روی سطح سقف دیگر اقدامی است که در جهت پوشاندن راه های درز آب به داخل به کار گرفته می شود. این کار به طور موثری می‌ تواند از نفوذ آب جلوگیری کند. در حالت دیگر اگر سقف دارای توری است، تعمیر و گره‌ گیری توری‌ ها می‌ تواند از نفوذ آب به داخل جلوگیری کند. در صورتی که مواد سقف مانند سنگ‌ های گرانیت، یا مواد دیگر دچار آسیب شده باشند، تعویض یا تعمیر آنها می‌ تواند به بهبود عملکرد آب بندی کمک کند. به یاد داشته باشید که بستن راه‌ های نفوذ آب نیاز به توجه و تعمیرات دوره‌ ای دارد. همچنین، در صورتی که مشکلات بزرگتر و پیچیده‌ تر وجود داشت، بهتر است با ما تماس بگیرید.

نحوه بستن راه ورود آب از طریق دیوارها

یکی دیگر از راه های ورود آب و به دنبال آن، نم و رطوبت به ساختمان، دیوارها است. برای بستن راه ورود آب از طریق دیوارها، باید از روش‌ها دیگری استفاده کنید. این روش ها، تنها برای دیوار قابل استفاده می باشد. چک کردن دیوارها برای پیدا کردن ترک‌ ها و سوراخ ها اولین کاری است که می توانید انجام دهید. با پیدا کردن این شکاف و سوراخ ها مسیر اصلی را طی کرده اید. در بسیاری از مواقع عامل اصلی نفوذ آب به دیوار وجود شکاف می باشد. برای این کار باید از ترمیم‌ کننده‌ دیوار مانند ملات‌ تعمیراتی یا پوشش‌ های ترمیمی استفاده کرد. به طور مثال گچ آب بند یا رزین‌ های آب بند می‌تواند به ایجاد یک لایه محافظ در برابر آب کمک کند. البته می توانید از میله‌ ها یا مهره‌ های آب بند نیز در نقاط حساس مانند نقاط اتصال و ترک‌ها بر روی دیوار استفاده کنید. نصب عایق ضدآب بر روی دیوار می‌ تواند از نفوذ آب جلوگیری کند. این لایه‌ ها ممکن است شامل مواد شیمیایی مانند عایق‌ های پلی‌ اتیلنی یا کفپوش اپوکسی باشند. با استفاده از این لایه‌های چسبنده آب بند بر روی دیوارها می‌ توان یک حاشیه محکم در برابر آب ایجاد کرد. اگر در حال ساخت دیوار جدید هستید، از مصالح مقاوم به آب مانند بتن مقاوم به آب یا بلوک‌ های ساخته شده از مصالح ضدآب استفاده کنید. همچنین باید نسبت به لوله های موجود در دیوار نیز اقداماتی انجام دهید. با نظافت و تعمیر لوله‌ های دیواری می‌ توانید از مشکلات ناشی از نشتی آب جلوگیری کنید.

سخن پایانی

اگر ساختمان شما تا به حال دچار هیچ گونه آبگرفتگی و یا نم و روطوبت نشده، پیشنهاد ما به شما این است که هرچه سریع تر اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. در این صورت هم هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد و هم آسیبی به ساختمان شما وارد نخواهد شد‌. در غیر این صورت احتمال خسارات جبران ناپذیر به ساختمان کاملا وحود خواهد داشت. آسیب هایی که می تواند به طور کامل تمام ساختار ساختمان را به خطر بیندازد. پس همان گونه که پیش تر نیز بارها گفته ایم. پیشگیری کاری عاقلانه تر و مقرون به صرفه تر از درمان کردن است. بنابراین در صورت امکان تمامی اقداماتی که گفته شد را به خوبی هرچه تمام تر انجام دهید. با این کار از بروز خسارات بیشتر چه به ساختمان و جه از نظر آسیب های بدنی افراد، جلوگیری خواهید کرد.

در همین راستا، تیم کفسابی پاک تهران در سریع ترین زمان ممکن اعزام خواهد شد‌. برای سفارش فوری بستن جلوگیری از نشت و ورود نم و رطوبت و آب از نمای ساختمان یا دیوارها و پنجره ها با شماره 09125252353 تماس بگیرید.  

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)