تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

کفپوش اپوکسی و مزایا، نحوه اجرا و قیمت کف پوش

همانطور که می‌دانید امروزه در اکثر ساختمان‌ها و کفه آپارتمان‌ها از لایه ای به نام کفپوش استفاده می‌شود. تا به امروز کفپوش‌های زیادی طراحی و ساخته شدند و هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. اما در سال‌های اخیر یک کفپوش به نام کفپوش اپوکسی ساخته شده که هر روز استفاده از آن رواج بیشتری پیدا می‌کند.

یکی از بهترین کفپوش‌هایی از که تا به حال ساخته شده کف پوش اپوکسی است. کفپوشی از جنس رزین اپوکساید و پلیامین که ترکیب این دو با هم یک کفپوش بسیار عالی و قدرتمند می‌سازد.

کفپوش اپوکسی در تهران

کف پوش اپوکسی چیست؟

اپوکسی ترکیبی از رزین اپوکساید و سخت کننده پولیامین است.  ترکیب این ماده باهم یکی از بهترین ترکیب های ممکن برای ساخت یک کفپوش عالی است. کفپوشی که دارای قدرت چسبندگی بالا و در عین حال مقاومت فوق العاده می باشد. به طور کلی یک اپوکسی دارای مقاومت الکتریکی و گرمایی بالا و چسبندگی عالی می شناسند.

کفپوش اپوکسی دارای مقاومت الکتریکی بالایی است و در حالت کلی یک عایق الکتریکی محسوب می‌شود. اما این ویژگی را نیز می‌توان تغییر داد. در داخل بعضی از کفپوش‌ها از نقره استفاده می‌شود و این باعث می‌شود که به یک رسانه الکتریکی تبدیل شود در واقع برخلاف دیگر کفپوش ها عمل می کند. هر کدام از این کفپوش‌ها چه به صورت عایق چه به صورت رسانا کاربرد خاصی خواهند داشت.

همچنین کفپوش‌ها را بر اساس ضخامت به دسته‌بندی‌های خاصی تقسیم می‌شوند. این ضخامت بر اساس نوع کاربردی که خواهند داشت تعیین می شود. در واقع ضخامت کفپوش اپوکسی بر اساس میزان فشاری که به آن وارد خواهد شد تعیین می‌شود. به طبع این ضخامت در مکان‌های صنعتی و جاهایی که فشار زیادی به اپوکسی وارد خواهد شد ضخامت نیز بیشتر خواهد بود. در مکان هایی که برخی از ماشین آلات صنعتی وجود دارد باید بیشترین میزان ضخامت نیز اعمال شود. برای همین دلیل اپوکسی‌ها را بر اساس ضخامت‌های متفاوتی خواهند ساخت.

هم چنین بخوانید:در رابطه پیچ کردن سنگ نما

ویژگی های کف پوش اپوکسی

همانطور که گفته شد امروزه از کفپوش‌های زیادی استفاده می‌شود اما جدیدترین کف پوش ساخته شده، کفپوش اپوکسی نام دارد که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یکی از ویژگی‌هایی که این کفپوش دارد این است که قابل استفاده بر روی انواع سطوح دیگر می‌باشد. هم دارای مقاومت بیشتری است و هم دارای یک زیبایی بیشتر! کاربرد آن نسبت به دیگر کفپوش‌ها بیشتر بوده و عملاً می‌توان آن را در هر جایی استفاده کرد.

به طور کلی اگر شما هم زیبایی و هم مقاومت بالا در برابر ساییدگی، خراش، ضربه و دیگر موارد می‌خواهید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کفپوش اپوکسی است. پس اگر نسبت به این کفپوش اطلاعات کافی ندارید و یا می‌خواهید با آن آشنا شوید تا پایان همراه ما باشید.

کفپوش اپوکسی

کاربرد کف پوش اپوکسی

همانطور که گفته شد این کفپوش نسبت به سایر کفپوش‌های دیگر دارای کاربرد بسیار وسیع‌تری می‌باشد.به گونه‌ای که می‌توان آن را عملاً در هر جایی استفاده کرد. از این کفپوش می‌توان در فرودگاه بیمارستان مراکز تولیدی و سایر مکان‌های عمومی دیگر نیز می‌توان استفاده کرد. این کاربرد وسیع به دلیل داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر انواع آسیب‌های احتمالی است.

کاربرد کفپوش‌ها منحصر به یک حالت خاص نمی‌شود و می‌توان آن را در حالت‌های مختلف استفاده کرد. کفپوشی که می‌تواند هم زیبایی و هم مقاومت بالایی از خود نشان دهد باعث می‌شود که شما بتوانید آن را در هر نقطه‌ای مانند مکان‌های ورزشی مکان‌های صنعتی و دیگر اماکن استفاده کنید. به طور مثال می‌توان آن را در یک سالن ورزشی و یا حتی ای لابی یک هتل نیز استفاده کرد. برای همین اگر می‌خواهید که مکان خود را کفپوش کنید، فارغ از نوع کاربری آن محیط می‌توانید از کفپوش اپوکسی استفاده کنید.

در بسیاری از موارد نیز استفاده از کف پوش اپوکسی صرفاً برای محافظت زیرساخت‌ها می‌باشد. در کفه بسیاری از ساختمان‌ ها برخی از تجهیزات وجود دارند که در معرض آسیب‌ های احتمالی قرار دارند. در برخی موارد نیز در صورت استفاده از یک کفپوش با زیبایی بالا ولی در عین حال داشتن یک مقاومت پایین نمی‌توان از این تجهیزات محافظت کرد.

طریقه اجرای کف پوش اپوکسی

خوب قبل از انجام هر کاری باید نسبت به کارهای پیش نیاز آن اقدام کرد. برای این کار سطحی که می‌خواهید کف پوش اپوکسی را در آن اجرا کنید، صاف و هموار کنید.که با کفسابی می توان این خدمات را انجام داد صاف و هموار کردن سطح مورد نظر قبل از اجرای اپوکسی بسیار مهم و اهمیت بالایی دارد. در غیر این صورت بعد از اجرای کفپوش اپوکسی آن خروجی مورد نظری که می‌خواهید به دست نخواهد آمد.

در واقع سطح مورد نظر باید هیچگونه پستی و بلندی نداشته باشد. همچنین باید هیچگونه آلودگی و گرد و غباری در آن محل وجود نداشته باشد. بعد از اجرای این مقدمات اولیه شما می‌توانید فرایند اصلی را آغاز کنید.

در این مرحله شما باید مایع اپوکسی را در محلی که می‌خواهید بریزید. سپس باید صبر کنید تا مایع اپوکسی ریخته شده در محل مورد نظر سفت شود. لازم به ذکر است که صرفاً ریختن اپوکسی در محل مورد نظر کافی نیست و می‌بایست بعد از ریخته شدن اقدامات دیگری نیز انجام داد.

مزایای استفاده از کف پوش اپوکسی

همانطور که گفته شد کفپوش اپوکسی نسبت به سایر کفپوش‌های دیگر مزایا و ویژگی‌های بسیار بهتری دارد. یکی از ویژگی‌های این کفپوش نحوه اجرای ساده تر آن است. برخلاف دیگر کفپوش‌ها این کفپوش با ترکیب دو ماده‌ای که رزین و پولی آمین نام دارد، آماده اجرا می شود. میزان ترکیب این دو ماده نیز بستگی به شرایط محل مورد استفاده دارد. در این جا ما با چند ویژگی کف پوش اپوکسی آشنا خواهیم شد.

نحوه اجرای ساده تر اپوکسی نسبت به دیگر اپوکسی ها

همان طور که گفته شد نحوه اجرای ساده‌تر اپوکسی نسبت به دیگر کفپوش‌ها مزیت اصلی این کفپوش محسوب خواهد شد. برای همین هم سریع‌تر اجرا خواهد شد و هم بهتر و با کیفیت‌تر! این ویژگی باعث شده تا در اکثر آپارتمان‌ها و ساختمان‌ها و دیگر اماکن صنعتی و عمومی از این کفپوش استفاده کنند.

مقاومت و دوام بالا در برابر حرارت و فشار

یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود از این کفپوش برای تمامی اماکن استفاده شود داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار بالا است. این کفپوش می‌تواند تا ۷ برابر فشاری که یک بتن تحمل می‌کند را به راحتی تحمل کند. برای همین در مکان های صنعتی که ابزارآلات صنعتی و سنگین وجود دارد نیز قابل اجراست.

قابلیت انعطاف پذیری بالا در طرح و رنگ اپوکسی

کفپوش اپوکسی محدود به طرح و یا رنگ خاصی نخواهد بود. این کفپوش را می‌توان در هر حالت و شکلی اجرا کرد. می‌توان در لابی یک هتل و یا در کف یک سالن ورزشی اجرا کرد. برای همین شما در ذهن خود هر حالت و طرح و رنگی را که می‌خواهید می‌توانید اجرا کنید. هیچ محدودیتی وجود ندارد.

کفپوش اپوکسی

قیمت مقرون به صرفه در خرید و نگهداری کف پوش اپوکسی

ویژگی اصلی که این کفپوش دارد این است که مقاومت بالایی در برابر فشار و دیگر آسیب ها دارد. یکی از این آسیب‌ها ایجاد لکه بر روی سطح کفپوش می‌باشد. اما خوشبختانه این کفپوش مقاومت بسیار بالایی در برابر هرگونه لکه دارد. برای همین بعد از گذشت زمان خاصی هیچگونه لکه‌ای بر روی سطح کفپوش وجود نخواهد داشت. در نتیجه نیازی به اجرای کفسابی نخواهید داشت. این ویژگی باعث می‌شود که کفپوش در اثر گذشت زمان کیفیت ظاهری خود را حفظ کند. از این رو هزینه تعمیرات و نگهداری آن نیز بسیار پایین‌تر خواهد بود.

مقاومت الکتریکی بالا اپوکسی

این کفپوش یک مقاومت الکتریکی بسیار بالایی دارد. برای همین هیچگونه تداخلی در تجهیزات برقی ساختمان ایجاد نخواهد کرد. حتی در مکان‌های صنعتی که جریان الکتریسیته بسیار بالایی وجود دارد می‌توان از ضخامت بالای این کفپوش استفاده کرده و نسبت به جریان الکتریسیته ایمن بود.

تمامی این موارد از مزایای اصلی کفپوش اپوکسی بود. هر کدام از این مزایا در مکانی خاص مورد استفاده قرار می‌ گیرد و می‌ تواند بسیار کاربردی باشد.

مزیت استفاده از کف پوش اپوکسی نسبت به سطوح دیگر

اپوکسی کف در عین داشتن یک زیبایی خاص و تنوع و رنگ بندی‌های زیاد دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی می‌باشد. تصور کنید در یک مکان صنعتی مانند یک کارخانه که در آن تعداد زیادی از ماشین آلات صنعتی وجود دارد چه فشاری بر روی سطح آن مکان ایجاد خواهد شد. در این حالت استفاده از یک سطح مانند بتن، سیمان و یا سرامیک اصلاً قابل تصور نیست. در صورت استفاده از سیمان و یا بتن حتماً پس از گذشت زمان دچار شکستگی و یا آسیب ظاهری خواهد شد.

همچنین راهرو یای لابی یک ساختمان را تصور کنید. در صورت استفاده از سرامیک و یا سنگ در این چنین مکان‌هایی بعد از گذشت یک مدت زمان خاصی آلودگی و لکه‌های زیادی بر روی سطح آن ایجاد خواهد شد. لکه‌هایی که پاک کردن آنها دردسرهای خاص خود را خواهد داشت. ضمن اینکه در برابر هر گونه آسیب مانند فشار و ضربه ایمن نخواهد بود. اما با اجرای کفپوش اپوکسی در محل مورد نظر شما می‌توانید خیال خود را نسبت به این موارد راحت کنید.

در واقع شما با کف پوش اپوکسی به دنبال دو مزیت مهم و اصلی هستید. یعنی هم خیال خود را نسبت به ایمنی کف مورد نظر راحت کنید و هم اینکه دقیقاً رنگ مورد نظر خود را بر روی کف اجرا کنید.

قیمت اپوکسی کف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)