تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

بستن درز انقطاع نما ساختمان با یونولیت و ورق و توری پوشش درز نما

چالش‌هایی که در هنگام ساختمان سازی با آن روبرو خواهید شد، شکاف موجود در بین ساختمان‌ها است. دو آپارتمان با هر تعداد طبقه ای یک فاصله مابین این دو ساختمان وجود دارد. اصطلاحا به آن درز انقطاع بین ساختمان گفته می‌شود. انقطاع ساختمان بنا به یک سری دلایل خاصی نیاز می‌باشد. اما از نظر زیبایی و یک سری موارد دیگر باید بسته شود. در واقع برای هر دو مورد خاصی وجود دارد. برای همینیکی از مواردی که برای ساختمان سازی باید در نظر داشته باشید، بستن درز انقطاع بین ساختمان است.

موضوعی که کاملا اهمیت بالایی دارد و شما نمی‌توانید بدون انجام آن نیز حتی پایان کار ساختمان را دریافت کنید. برای همین در عین داشتن یک فاصله بین دو ساختمان از نظر ظاهری باید این فاصله محو شود. اما چطور؟ پس حتما همراه تیم کفسابی و نماشویی تهران پاک باشید.

چرا ساختمان ها را از ابتدا بهم چسبیده نمی سازند؟

شاید با خود بگویید که چرا از ابتدا این فاصله را بر نمی دارند. آیا نمی توان دو ساختمان را به صورت چسبیده بهم ساخت؟ بله می توان این کار را انجام داد اما عواقبی در پی خواهد داشت که کار را سخت می کند. در ادامه به خوبی با دلایل این کار آشنا می شویم. اما در حالت کلی هدف ما تاثیر یک ساختمان بر روی ساختمان دیگر است. این تصویر چه مثبت باشد و چه منفی چون از سمتی می‌آید که یک ساختمان انتظار آن را ندارد باید حذف شود. افزایش دما باشد و چه به صورت کاهش دما. به ویژه هنگامی که ناگوار برای ساختمانی پیش می‌آید، ساختمان‌های مجاور باید در امان باشند.

بستن درز انقطاع نما

در واقع این فاصله بین دو ساختمان یک نوع حریم حساب می‌شود. حفظ حریم بین دو ساختمان از جهت بسیاری مفید است. به ویژه از لحاظ ایمنی در موقع بروز حادثه، بدون وجود فاصله بین دو ساختمان اتفاقات ناگواری پیش خواهد افتاد.

بهترین راه حل برای پوشاندن درز بین دو ساختمان

این که یک ساختمان چرا و چگونه یک درز در آن ایجاد می شود را فهمیدیم. اما چطور می توان این درز را پوشاند در حالی که نباید این فاصله نیز از بین برود. این سوال را این گونه جواب می دهیم. کاری که ما می کنیم در واقع بستن این فاصله هوایی نیست، بله پوشاندن آن است. به عبارت دیگر ما فاصله هوایی را نمی بندیم و فقط یک لایه ظاهری بر روی آن قرار می دهیم. با این کار هم فواید فاصله هوایی بین دو ساختمان پابرجا خواهد بود و هم ویژگی های زیبایی ساختمان حفظ می شود. بهترین راه حل برای فاصله ساختمان ها، پوشاندن درز انقطاع با یونولیت وبا طناب راپل است. برای این کار باید از ورقه های یونولیت استفاده کنیم.

دلایل وجود فاصله بین دو ساختمان

دلایل زیادی برای ایجاد فاصله بین دو ساختمان وجود دارد. دلایلی که غالبا به دلیل وجود مسائل ایمنی ساختمان انجام می شود. حفظ امنیت یک ساختمان می تواند مهم ترین دلیل برای ایجاد فاصله بین دو ساختمان باشد. اما این تنها بخش اصلی موضوع نیست و دلیل درز انقاع دو ساختمان مربوط به موارد زیادی است که شامل موارد زیز می باشد.

  • عدم انتقال دمای ساختمان ها به یکدیگر
  • جلوگیری از آسیب دیدن ساختمان ها در صورت بروز حوادث ناگوار
  • امکان تخریب کردن یک ساختمان بدون آسیب به ساختمان دیگر
  • عدم انتقال حریق به ساختمان های مجاور در صورت وجود آتش سوزی

این ها تنها بخشی از دلایل درز بین دو ساختمان است که بررسی کردیم. ما تنها زمانی می توانیم دو ساختمان را ایمن کنیم که از نقطه یا مکانی دیگر به آن آسیب وارد نشود.

مواد پوشاننده درز بین دو ساختمان

این که در یک ساختمان چرا یک درز در آن ایجاد می شود را فهمیدیم. اما با چه موادی می توان این درز را پوشاند در حالی که نباید این فاصله نیز از بین برود. این سوال را این گونه جواب می دهیم. کاری که ما می کنیم در واقع بستن این فاصله هوایی نیست، بله پوشاندن آن است. به عبارت دیگر ما فاصله هوایی را نمی بندیم و فقط یک لایه ظاهری بر روی آن قرار می دهیم. با این کار هم فواید فاصله هوایی بین دو ساختمان پابرجا خواهد بود و هم ویژگی های زیبایی ساختمان حفظ می شود.

بیشتر بدانید: شستشوی شیشه نمای ساختمان و نماشویی پنجره با طناب بدون داربست

بهترین راه حل ممکن برای فاصله ساختمان ها، پوشاندن درز انقطاع با یونولیت است. برای این کار باید از ورقه های یونولیت استفاده کنیم. اما چطور و چگونه استفاده می کنیم یک بحث تخصصی اما قابل مشورت کردن است.

مواد بستن درز انقطاع نما

قابل مشورت کردن است چون می توانیم از ورقه های مختلف را بستن درز انقطاع نما استفاده کنیم. انتخاب نوع ورقه ها در پوشاندن شکاف ساختمان ها، تاثیر زیادی در اجرای پروژه ندارد. این وزقه ها صرفا پر کننده شکاف به صورت ظاهری هستند. البته این موضوع به این معنا نیست که اقدامات لازم از جمله محکم کاری، عدم نصب صحیح ورقه ها و دیگر موارد انجام نشود.  بلکه به این معنی است که نوع و جنس ورقه ها تنها یک موضوع سلیقه ای می باشد. برای همین شما می توانید این ورقه ها را با هر جنس و حالتی که می خواهید انتخاب کنید.

نحوه پوشاندن درز و شکاف بین ساختمان ها

همانطور که گقتیم، پوشاندن درز و شکاف ساختمان با یونولیت بهترین کار ممکن برای بستن درز انقطاع ساختمان است. برای این کار باید ورقه های آلومنیومی را در ابعاد مناسب در شکاف قرار داد. نحوه قرار دادن ورقه ها در بین درز  دو ساختمان بسیار مهم است. قرار دادن ورقه ها باید به نحوی باشد که به سختی در شکاف قرار گیرد. در غیر این صورت با فشار کمی نیز از جای خود کنده خواهند شد.

البته این ورقه ها می توانند در ابعاد و اشکال مختلفی باشند. به صورت حرف L یا معمولی. با طول کم یا زیاد. از هر جنس و حالتی و با هر طرحی. به طور کلی مسئله طرح و حالت ورقه ها را شما می توانید تعیین کنید. اما نحوه نصب آن ها را تیم نصاب مشخص می کند.

برای نصب یونولیت در درز انقطاع نما با طناب راپل باید ساختمان مجاور را نیز در نظر گرفت. در صورتی که ساختمان مجاور، هم سطح ساختمان باشد باید از ورقه های معمولی استفاده کنیم. اما در صورتی که دو ساختمان تراز یا هم سطح نباشند بهترین راه حل استفاده از ورقه های L شکل است. با این کار شما می توانید که به بهترین شکل ممکن فضای خالی را بپوشانید.

مزایای استفاده از مواد مختلف برای پوشاندن درز ساختمان

همان طور که گفته شد، استفاده از ورقه ها و مواد مختلف برای بستن درز انقطاع ساختمان قابل انجام است. به این صورت که بسته به نوع نیاز و سلیقه ای که داریم می توانیم از مواد مختلفی برای این کار استفاده کنیم. ما می توانیم از ورقه های گالوانیزه، یونولیت و یا سیمان و پودر سنگ میز استفاده کنیم. اما در حالت کلی هر کدام از این مواد دارای کاربردی متفاوت هستند که آن ها را بیان می کنیم.

بیشتر بدانید: نظافت نمای ساختمان و استعلام قیمت شستشوی نما با طناب

استفاده از یونولیت برای کیپ کردن درز انقطاع دارای مزایای خاصی است. بیشترین مزیتی که در این کار وجود دارد این است که هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. در واقع این روش اولین و ارزان ترین روش بستن درز انقطاع نما بدون داربست می باشد. در این روش ابتدا با استفاده از یونولیت درز و شکاف بین دو ساختمان را می‌پوشانیم. سپس سیمان را نیز بر روی آن خواهیم زد. با این کار ما می‌توانیم ماندگاری سطح را بیشتر کنیم. ترکیب سیمان و یونولیت می‌تواند کمترین هزینه را روی دست کارفرما بگذارد. برای همین اگر نمی‌خواهید که هزینه چندانی را صرف این کار کنید، بهترین روش ممکن یونولیت و سیمان است.

پوشاندن درز انقطاع نما

در صورتی که شما می‌خواهید بستن درز انقطاع با کیفیت بالا انجام دهید، باید از ورقه‌های گالوانیزه استفاده کنید. این ورقه‌ها هم دوام و استحکام بیشتری دارند و هم خطر ریزش کمتر. همچنین استفاده از این روش مزایای دیگری نیز دارد. امروزه اغلب ساختمان‌ هایی که پایان کار می‌گیرند، از ورقه‌های گالوانیزه برای پوشاندن درزها استفاده می‌ کنند.

استفاده از توری برای پوشاندن درز نما

یکی از کارهایی که باید برای پوشاندن درزهای موجود در بین نماهای ساختمان ها انجام می شود، استفاده توری است. این توری برای جلوگیری از ورود هر گونه حیوان به داخل فضای بین نما می باشد. با استفاده از ای توری می توانید از ورود حیوانات و به دنبال آن ورود هر گونه آلودگی و میکروب جلوگیری نمایید. زماین که شما از توری برایی پوشتاندن نما استفاده می کنید، هم در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد و هم سریع تر نیز اجرا خواهد شد. این توری به اصطلاح توری مرغی نیز نامیده می شود.

ویژگی دیگری گه توری مرغی برای نما دارد این استکه در عین بستن فضای بین دو نما می توانید مزایای دیگری نیز داشته باشید. یکی از این مزایا این است که دارای ضریب اطمینان بسیار بیشتری نسبت به سایر مواد دارد. برای همین هیچ گونه خطر شامل خطر ریزش مواد ساختمانی به پایین وجود نخواهد داشت. نصب توری مرغی برای بستن درز انقطاع نمای ساختمان ارزان ترین روش ممکن می باشد. روشی که چندین فاکتور لازم را دارد.

در صورت نیاز به بستن درز انقطاع در تهران با روش های یونیولیت، ورق گالوانیزه و یا توری مرغی با شرکت کفسابی و نماشویی تهران 09190529986 تماس بگیرید.

فیلم برای کردن سنگ پله در پایین 

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)