تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

کفسابی بتن و سابزنی بتن کف ساختمان

معمولا مردم تصور می کنند که از ساب زنی و کفسابی تنها برای سنگ های زینتی و قیمتی همچون سنگ مرمر یا گرانیت استفاده می کنند. اما این تصور کاملا اشتباه می باشد. برای کفسابی هیچ محدودیتی وجود نداشته و شما عملا می توانید هر گونه سنگ و یا متریال های شبیه به آن نظیر بتن را ساب بزنید. برای همین در صورتی که در منطل یا ساختمان خود بتن دارید باید برای ساب زنی آن اقدام کنید‌. در واقع کفسابی بتن یا سابزنی بتن، یکی از کارهایی است که می وواتد جلای بسیار خوبی به ساختمان شما بدهد.

برای سفارش کفسابی بتن در تهران و کرج با شماره 09125252353 تماس بگیرید.

با ساب زدن بتنی که در کف ساختمان وجود دارد، شما می توانید به بهترین شکل ممکن جلای آن را برگردانید. اما آیا این جلا دادن بتن راه و شیوه کار خاصی دارد؟ شما نمی توانید بدون داشتن اطلاعات کافی حتی این کار را به استادکار بسپارید. همراهی شما تا پایان مقاله آرزوی ماست‌.

بتن هم کفسابی دارد؟

بتن نیز معمولاً کفسابی خواهد شد. نه به اندازه دیگر سنگ ها همچون گرانیت یا مرمر. اما در هر صورت این کفسابی مورد نیاز خواهد بود‌. معمولا از مواد یا تجهیزات مختلف برای کفسابی بتن استفاده می‌شود. از یک بتن به عنوان یک پایه محکم و مقاوم برای ساختمان‌ ها، مسیرهای پله، پارکینگ و سطوح دیگر استفاده می‌ شود. در نتیجه یک ماده بسیار مهم و حیاتی برای ساختمان است که بعد از گذشت زمان نیاز مبرمی به کفسابی خواهد داشت. معمولا در داخل ساختمان ها از بتن استفاده نمی شود. بلکه در اغلب ساختمان ها از کفپوش اپوکسی یا سنگی استفاده می شود. برای همین معمولا برای کفسابی بتن از کارخانجات و کارگاه ها استفاده خواهد شد.

کفسابی بتن

به طور ذاتی بتن دارای مقدار زیادی پستی و بلندی بوده که باید اصلاح شود. در واقع کفسابی بتن یا به عبارت دیگر سابزنی بتن یکی از کارهایی است که باید حتما بر روی بتن اعمال شود‌. با وجود ساب زدن بتن اما نباید انتظار داشتن یک سطحی به براقی و کیفیت سنگ داشته باشید‌. یک بتن به صورت همیشگی و دائم دارای ناهمواری های زیادی می باشد. برای همین با  سابزنی بتن، شما تغییرات زیادی را مشاهده خواهید کرد. البته نوع بتنی که در ساختمان ها وجود دارد با بتن های دگیر متفاوت است. در این حالت برای ساب زدن سیمان باید از متدهایی تا حدودی شبیه متدهای سنگ استفاده کرد.

اصول صحیح صاف کردن سطح بتن

از بتن معمولاً برای مکان هایی استفاده می شود که در آن محل استفاده از گرانیت یا مرمر امکان پذیر نباشد. این امکان پذیر نبودن معناهای مختلفی خواهد داشت. به عبار بهتر و دقیق تر کفسابی بتن در مکان هایی استفاده می‌شود که زیبایی آن نیز اهمیت خواهد داشت. این نوع بتن به عنوان یک پایه محکم و مقاوم برای ساختمان‌ها، مسیرهای پله، پارکینگ و سطوح دیگر استفاده می‌شود. اما اصول کفسابی بتن به چه صورت است. این اصول صاف کردن یک سطح بتنی شامل چه مراحلی خواهد بود.

بتن یکی از مصالح با ساختار و شکل متفاوت با دیگر کفپوش هاست‌. کفموش هایی همچون سنگ های زینتی یا کفپوش های چوبی دارای ساختاری به صورت ذاتی هستند. اما بتن به صورت کاملا زبر و بدون براقیت است. بنابراین در مکان هایی که از آن استفاده می شود که چندان مسئله زیبایی اهمیت ندارد. اما با این وجود با کفسابی و ساب زدن آن می توان تا حد زیادی این کمبودها را جبران کرد. بنابراین روش های مناسب برای این کار را باید به خوبی یاد بگیرید. این یادگیری صرفا به عنوان یک استادکار نیست. بلکه حداقل آموزه هایی است که باید یک کارفرما نسبت به آنها اطلاعات داشته باشد.

کارها و اقدامات قبل از شروع سابزنی بتن

همان طور که پیش تر نیز بارها گفته ایم، هر کاری از جمله کارهای ساختمانی نیاز به برخی از اقدامات اولیه دارد. زیرساخت هایی که بدون انجام آن ها قطعا آسیب های زیادی به خروجی کار خواهد داد. در نتیجه سعی کنید تمامی این اقدامات را بدون کمی و کساتی انجام دهید. در واقع شما یا یک استادکار مربوطه هر چقدر نیز مهارت بالایی در این زمینه داشته باشید. با عدم رعایت این موارد نمی توانید کار را به خوبی پیش ببرید.

برای صاف کردن سطح بتن ابتدا سطح بتن باید از حفره‌ ها یا ذرات خشک باشد. همچنین هر گونه مواد چسبنده یا روغنی را از سطح حذف کنید. از یک سطح سطحی به عنوان نقطه شروع استفاده کنید تا به یک نتیجه یکنواخت برسید. از مواد صاف‌کننده بتن مناسب استفاده کنید. همچنین باید مطمئن شوید که مخلوط دارای ترکیب صحیحی برای صاف‌ کردن و چسبندگی مناسب با بتن است. همچنین باید از عدم وجود رطوبت بر روی سطح بتن مطمئن شوید. در صورتی که سطح بتن مرطوب باشد، امکان دارد که به کیفیت صاف‌کاری آسیب بزند. ه

مچنین برای اجتناب از لغزش و تغییر شکل، باید تا خشک شدن کاملا سطح منتظر بمانید. با رعایت این اصول، می‌توانید سطح بتن را به طور صحیح صاف کرده و نتیجه دقیق و مرغوبی بدست آورید.

خشت اول که کج نهاده شود…

هر کسی به دلیل انجام کار خاصی زبان‌زد خواهد بود. در واقع داشتن تخصص بالا لازمه انجام هر کاری است. برای همین در صورتی که شما تخصص لازم برای انجام این کار را نداشته باشید نمی توانید آن گونه که لازم است، کتیجه بگیرید. همچنین این امکان وجود دارد که به دلیلی رعاین نکردن موارد اصولی، به کف ساختمان آسیب وارد کنید. اگر نمی خواهید که این اتفاق برای شما بیافتد، باید با احتیاط تمام عمل کنید. تمامی دستورالعمل ها را به خوبی اجرا کرده و حوصله به خرج دهید‌. به طور مثول در کفسابی بتن نباید سطح بتن هیچ گونه رطوبتی وجود داشته باشد. بنابراین اگر شما این زیرساخت لازم را انجام ندهید قطعا دچار آسیب دیدگی خواهد شد. همچنین خروجی کار نیز به هیچ وجه مطلوب شما نخواهد بود.

بنابراین اگر به کار خود مطمئن نیستید و یا اطمینان دارید که نمی توانید مراحل را به دقت پیش ببرید آن را را ما بسپارید. تیم کفسابی پاک مجهز به مجرب ترین و بهترین تیم کفسابی در تهران و کرج می باشد. این تیم متشکل از چندین استادکار ماهر و کارکشته بوده که دارای سابقه طولانی در این زمینه می باشد.

مراحل ساب زدن بتن

ما در این بخش می خواهیم که مراحل صاف کردن بتن را به طور قدم به قدم توضیح دهیم. این کار یک ویژگی بزرگی که دارد این است که در هر صورت، یعنز هر کسی که کار را انجام دهد، شما با روال کار آشنا خواهید بود. چه کفسابی پله و پاگرد باشد و چه ساب زدن بتن. آشنایی هرچه بیشتر شما با این روال کاری باعث می شود شما نیز همراه ما باشید. طبیعنا درک کردن انجام هر کدام از این مراحل توسط ما می تواند کار را به شکل بهتری پیش ببرد. این یک قانون طبیعی است که کارفرما با دیدن انجام دادن تمام اقدامات لازم توسط استادکار قدر کار را نیز بهتر می داند.

مراحل کفسابی بتن

در همین راستا ما مراحل دقیق و اصول اجرای کفسابی بتن و ساب زدن بتن را شرح خواهیم داد. این مراحل شامل مرحله انتخاب دستگاه یا تجهیزات مناسب، انجام زیرساخت های لازم و کار اصلی کفسابی می باشد.

انتخاب مواد و تجهیزات مناسب

زمانی که یک استادکار ماهر را برای این کار استخدام کنید، قطعا خیالتان بابت انجام کار نیز راحت تر خواهد بود. یک استادکار ماهر بهترین و مناسب ترین تجهیزات و مواد لازم برای کفسابی بتن را انتخاب می کند. این تجهیزات می تواند از هر جنس و یا نوعی باشد. فاکتورهای لازم در این زمینه که انتخاب استادکار را تغییر خواهد داد شامل در نظر گرفتن هزینه ها، قدرت ساب زنی لازم، رایط ساختمان و امکان استفاده از تجهیزات و غیره می باشد. هر کدام از ابزار کفسابی و لوازم ساب سنگ ذکر شده می تواند در انتخاب تجهیزات مختلف تاثیر کامل داشته باشد.

به طور کلی برای در نظر گرفتن تجهیزات مورد نظر ابتدا هزینه ها را نیز در نظر خواهند گرفت. دلیل این کار این است که استفاده بی مورد از دستکاه های پیشرفته و سنگین باعث می شود که هزینه ها بالاتر برود. بنابراین سعی می شود تا حد امکان کفسابی بتن با کمترین هزینه و قیمت انجام شود.

کفسابی بتن چرا لازم است

در حالت کلی در برخی از مکان ها بتن را کفسابی نخواهند کرد. اما در مکلن هایی که از بتن استفاده کرده و زیبایی نیز ملاک است باید کفسابی انجام شود. برای همین یکی از اقداماتی که هم برای زیبایی و هم برای سالم ماندن بتن لازم است ساب زدن آن می باشد‌. یک سطحی متنند بتن به خودی خود سطحی زبر و با برحستگی زیاد است. به همین دلیل نیازی شدید به صیقلی شدن دارد. این موضوع باعث می شود که سطح آن را تا حد امکان به سطوح دیگر مانند گرانیت یا سنگ های زینتی نزدیک کنیم.

هر چند این اقدام هرچقدر هم که با دقت و کیفیت بالایی انجام شود نتیجه آن به خوبی سنگ های زینتی نیست. اما این کار باعث می شود که شما از یک سطح ناهموار با برجستگی های زیاد راحت شوید. پس اگر می خواهید حداقل ظرافت و یا صاف و صیقلی بودن یک سطحی که در آنجا رفت و آمد می کنید را به دست آورید، بهترین راه، کفسابی بتن است. با ساب زدن و صاف کردن بتن، سطح آن هموار می شود. ضمن این که در پایان آن را براق نیز می کنید‌.

ابزار و تجهیزات ساب‌زنی بتن

برای صاف کردن بتن راه های تقریبا زیادی وجود دارد. اما این که کدام یک بهترین روش است یک سوال مهم خواهد بود. صاف کردن بتن قاعدتا با دستگاه کفسابی انجام شود بسیار بهتر است. استفاده از دستگاه یا ابزار پولیش سنگ و بتن با توجه به دو فاکتور مختلف استفاده خواهند شد. این که آیا این ناهمواری ها و برجستگی ها به حدی زیاد هستند که از دستگاه استفاده شود. یا به طور کلی نیازی به استفاده از دستگاه نبوده و فقط با استفاده از ابزار نیز انجام می شود‌.

یک انتخاب دیگر که وجود دارد نوع دستگاه ‌کفسابی بتن می باشد. در واقع برای این کار باید ابتدا شرایط ساختمان را در نظر گرفت. اگر ساختمان برق سه فاز داشته باشد، می توانید از دستگاه سه فاز استفاده کنید‌. اما اگر مجهز به برق سه فاز نباشد به ناچار باید دستگاه تک فاز را برای ساب زدن بتن به کارگیری کرد.

تجهیزات کفسابی بتن

برای بهتر شدن نتیجه کفاسبی کردن بتن، طبیعتا استفاده از یک دستگاه، آن هم از نوع سه فاز بسیار بهتر است. اما همان طور که گفته شد برای این کار باید ابتدا شرایط ساختمان را نیز در نظر گرفت. موضوعی که باعث می شود کل ساختار و نحوه صاف کردن بتن ساختمان تغییر کند. بنابراین در ساختمان هایی که این امکان وجود دارد که از هر ابزار و تجهیزاتی استفاده کرد، نتیجه خروجی نیز کاملا متفاوت خواهد بود.

عوامل تعیین هزینه صاف کردن بتن 

در این کار و قبل از انجام آن یک سری مسائل هستند که باید مشخص شوند. یکی از این عوامل تعیین هزینه کفسابی بتن است. چیزی که تحت تأثیر چندین عامل است. بنابراین برای این که هزینه و قیمت انجام کار ساب زدن بتن مشخص شود باید یک سری از موارد را در نظر گرفت. در حالت کلی این عوامل شامل موارد زیر می‌ باشد.

نوع بتن

اولین فاکتوری که در این راه وجود دارد این است که جنس بتن مشخص شود. با تعیین نوع بتن می توانید راه زیادی را برای تعیین قیمت کار طی کنید. نوع و کیفیت بتن مورد استفاده بر تعیین هزینه ساب زنی تأثیرگذار است. بتنهای با کیفیت بالا یا افزودنی‌ های خاص ممکن است هزینه را افزایش دهند. دلیل این کار این است که این افزودنی ها و یا جنس بتن، سختی های موجود در بتن است‌. با سخت شدن بتن قاعدتا صاف کردن و صیقل دادن آن سخت تر می شود. برای همین میزان انرژی و هزینه نیز بیشتر می شود.

طراحی بتن کف 

طراحی مورد نظر برای کفسابی، ابعاد، الگوها، و طرح‌ های خاص ممکن است هزینه را تحت تأثیر قرار دهد. دلیل این موضوع این است که با طرح هایی که وجود دارد میزان پستی و بلندی های بتن نیز افزایش پیدا می کند. برای همین استادکار باید این موارد را در نظر بگیرد. در واقع باید طوری کفسابی را انجام دهد که این برجستگی ها و طرح ها آسیب نبینند. در عین حال نیز به خوبی هر چه تمام تر کفسابی را انجام دهد.‌

تهیه و حمل مصالح

فاکتور دیگری که شاید تاثیر کمتری دارد، هزینه‌های مربوط به تهیه و حمل مصالح مختلف است. این مصالح مانند شن، سیمان، آب، و فولاد هستند که باید در محل اجرای کفسابی وجود داشته باشند.  در برخی از کفسابی ها نیازی به این مصالح نبوده که در تتیجه میزان هزینه و قیمت انجام کار را کاهش خواهد داد. البته اگر مسیر مورد نظر، یعنی محل اجرای کار تا محل مصالح زیاد باشد، در آن صورت در محاسبه هزینه کفسابی مهم است. در نتیجه در صورتی که نسبت به این موضوع اطلاع داشته باشید می توانید مصالح مورد نیاز را خود نیز تهیه کنید.

زمان اجرا

عامل دیگر در این زمینه مدت زمان انجام کار است. در واقع این عامل قبل از انجام کار مشخص خواهد شد. برای تعیین دقیق این عامل قبل کار چندان سختی وجود ندارد. مدت زمانی که برای اجرای کفسابی نیاز است با توجه به متراژ مورد نظر و یا سختی کار و نوع دستگاه به راحتی قابل برآورد گرفتن می باشد. این عامل تا حدی به عنوان یک عامل مؤثر در هزینه محسوب می شود.

متراژ بتن

فاکتور اصلی و مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد متراژی است که شما قصد کفسابی کردن آن را دارید‌. در واقع یک رابطه مستقیم بین متراژ بتن با هزینه وجود دارد. هر چقدر که متراژ بتن بیشتر باشد میزان هزینه و انرژی مورد نیاز براز انجام کار نیز بیشتر خواهد شد‌. در برخی از موارد یک سطح کاملا وسیعی از بتن باید کفسابی شود. در این مورد هم زمان اجرا بیشتر می شود و هم انرژی بیشتر. بنابراین هزینه انجام آن با یک بتن با مساحت کم کاملا متفاوت و البته بیشتر خواهد بود.

تجهیزات و ابزارهای مورد استفاده

یک عامل مهم دیگر نحوه استفاده از ابزار در کفسابی است. تصور کنید که یک کف بتنی را می خواهید ساب بزنید. ساختمان نورد نظر اگر مجهز به برق سه فاز باشد شما با صرف انرژی کمتری می توانید کار خود را انجام دهید. برای همین یکی از مشکلاتی که در سر راه شما وجود دارد برطرف می شود. اما در حالت برعکس برای سابزنی بتن حتی امکان استفاده از یک دستگاه بزرگ برای ساب زدن را نخواهید داشت. در این حالت نمی توانید با سرعت و کیفیت بالایی کار را انجام دهید.

در نتیجه استفاده از تجهیزات و ابزارهای خاص ممکن است هزینه را افزایش یا کاهش دهد. بنابراین برای تعیین قیمت کفسابی بتن نمی توان از یک عدد یا روال خاصی را در نظر گرفت. همچنین، با توجه به این عوامل، تخمین دقیقی از هزینه‌ ها داده می شود.

در اینجا ما برخی از سوالات رایج و متداول را با هم بررسی خواهیم کرد. این سوالات متداول برای ساب زدن بتن شامل موارد زیر است.

سابزنی بتن چقدر زمان می برد؟

زمان مورد نیاز برای کفسابی بتن به عوامل مختلفی مانند ضخامت لایه بتن، نوع بتن، شرایط محیطی و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد. به طور کلی، این فرآیند ممکن است چند روز تا حتی دو هفته به طول بیانجامد. هر کدام از عوامل گفته شده برای قیمت کفسابی، کاملا در روند انجام آن نیز تاثیرگزار خواهد بود. به طور مثال زمانی که قصد کفسابی سطحی با متراژ بالا را داشته باشیم، زمان بیشتری خواهد طلبید‌. یا برای ساختمان هایی که امکان دسترسی به دستگاه های پیشرفته را ندارند، زمان به طور چشمگیری افزایس پیدا می کند.

چند بار می توان کفسابی بتن را انجام داد؟

امکان کفسابی بر روی بتن، بستگی به شرایط و ویژگی‌ های بتن دارد. در شرایط عادی، بتن را یک بار کفسابی می کنند. اما در مواردی که نیاز به تعمیرات یا تغییرات دارد، ممکن است به تعداد بیشتری کفسابی نیاز باشد. برای تصمیم‌ گیری بهتر، این استادکار است که می تواند با توجه شرایط بررسی های انجام شده تصمیم بگیرد. در واقع در اکثر مواقع و ساختمان های با شرایط غیر عادی (مکان هایی همچون کارخانجات، انبارها و مراکز صنعتی) این امکان وجود دارد که چندین بار باید کفسابی انجام شود.

شرایط انجام کفسابی بر روی بتن چیست؟

برای انجام کفسابی بر روی بتن، شرایط خاصی باید وجود داشته باشد. در واقع این شرایط همان اقدامات اولیه است که رعایت کردن آن ها کاملا ضروری است.

  • سطح بتن باید صاف و بدون نقاط ضعف یا شکستگی باشد.
  • بتن باید از هر گونه ذرات خارجی و روغن تمیز شده باشد
  • نم و یا رطوبت نباید بر روی بتن وجود داشته باشد. وجود نم و رطوبت می تواند کل روند کفسابی را از بین ببرد.
  • بتن باید به میزان مناسبی تراکم شده باشد تا عملکرد کفسابی بهتری داشته باشد.
  • انتخاب مواد کفسابی مناسب و مطابق با اصول کفسابی بتن، نقش مهمی در دوام و کیفیت کفسابی ایفا می‌کند.
  • کفسابی باید مقاوم در برابر فشار، خوردگی، و اثرات مکانیکی باشد، تا به مدت طولانی ماندکاری داشته باشد.

بهترین زمان کفسابی بتن چه وقتی است؟

زمان مناسب برای ساب زدن سنگ کف همچون بتن به عوامل مختلفی ارتباط دارد. از جمله شرایط آب و هوایی، دما، رطوبت هوا، و نوع کار. در مجموع، کفسابی بتن معمولاً در شرایط آب و هوایی ترجیحا خشک انجام می‌ شود. در زیر به برخی از نکات مهم در این خصوص اشاره می‌شود. دما باید در محدوده مناسبی باشد. بیشتر کارهای کفسابی بتن در دماهای بین 10-30 درجه سانتی گراد انجام می‌ شود. اطمینان حاصل کنید که دما در طول فرآیند خشک شدن و تشکیل استحکام بتن مناسب باشد. همچنین باید بررسی کنید که رطوبت هوا مناسب باشد. وچود رطوبت زیاد ممکن است باعث مشکلات در خشک شدن بتن شود.

در مجموع با رعایت کردن این موارد می توانید با خیال راحت کار ساب زدن بتن را آغاز کنید.

به یاد داشته باشید که از انجام کار در شرایط بارانی یا برفی خودداری کنید. آب و هوای ناسازگار می‌تواند باعث افت کیفیت کفسابی شود. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره کفسابی بتن ساختمان و کف، با ما تماس بگیرید. گروه خدمات ساختمانی پاک انجام دهنده انواع خدمات ساختمانی از جمله کف سابی کردن بتن است. 

 

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)