تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

نماشویی کامپوزیت – شستشوی نمای کامپوزیت با طناب و تعمیرات

زمانی بود که نماهای ساختمان اصلا دچار تغییرات نمی شدند. یعنی در صورتی که جنس دیوارها از آجر بود پس نماهم از همان جنس بود و دیگر از چیزی برای تغییر ظاهر آن استفاده نمی کردند. اما به مرور زمان مردم به نمای بیرونی ساختمان خود اهمیت بیشتری دادند. این مسئله عملا جهت زیبایی هر چه بیشتر ساختمان بود. در ابتدا از متریال های خاصی برای نماها استفاده می شد. اما امروزه این متریال ها بسیار گسترده تر و بیشتر شده است. یکی از این متریال ها کاپوزیت می باشد. متریالی که در بعضی از ساختمان خاص برای نصب آن بر روی دیوار استفاده می کنند. حال در این میان تنها نصب آن ملاک نیست. بلکه نماشویی کامپوزیت و شستشوی نمای کامپوزیتی نیز کاملا اهمیت دارد. برای همین ما اطلعات کافی را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

نمای کامپوزیتی چه نمایی است؟

حتما نمای ساختمان شما یا همسایه دیوار به دیوارتان از یک متریال خاصی ساخته شده است. این متریال یا مواد می تواند از سنگ، آجر، شیشه و یا هر چیز دیگری باشد. یکی از موادی که امروزه از آن برای نماهای بیرونی ساختمان استفاده می شود، آلومینیوم است. در واقع نمای کامپوزیتی از تعداد زیادی لایه های از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این لایه یا ورقه ها با برش های خاص در کنار هم قرار می گیرند و به اصطلاح تشکیل نمای کامپوزیتی می دهند. البته کاربرد نمای کامپوزیتی به گستردگی نماهای دیگر نیست. هرچند کاربرد این نوع نما محدودتر از نمای سنگی و شیشه ای است. اما استفاده از آن دارای مزایای خاصی می باشد.

نماشویی نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیتی به نحو خود رای مزایای خاصی می‌باشد. مزایایی که باعث می‌شود آن را در بسیاری از ساختمان‌ها اجرا کنند. مزایای استفاده از دمای کامپوزیتی شامل وزن پایین، مقاومت بالا در برابر آتش سوزی، عایق صوتی بودن، داشتن قیمتی پایین‌تر از نماهای دیگر و غیره است. تمامی این موارد دست به دست هم داده و باعث شده است تا از این نما برای بسیاری از نماهای تجاری و اداری استفاده شود. در واقع در اغلب ساختمان اداری و تجاری امروزه از نماهای کامپوزیتی استفاده می شود. برای همین نماشویی نمای کامپوزیتی و شستشوی آن یکی از مواردی است که باید انجام شود.

اهمیت شستشوی نمای کامپوزیتی

یک نمای کامپوزیتی متشکل از تعداد زیادی ورق‌های آلومینیومی می‌باشد.  این ورقه‌ها در ابتدا دارای سطحی صاف کاملاً صیقلی می‌باشند بدون هیچگونه آلودگی و گرد و غباری. اما این پاک و تمیز بودن دام چندانی ندارد و به مرور زمان سطح آن کاملا آلوده و کثیف می‌شود. به نحوی که دیگر آن زیبایی و براق بودن سابق خود را نخواهد داشت. برای همین این نما نیاز به شستشو و تمیز کردن دارد.

بیشتر بخوانید: پیچ و رولپلاک تخصصی سنگ نمای ساختمان در کرج و حومه

در واقع بدون شستن نمای کامپوزیتی شما این موضوع را پذیرفته‌اید که نمای ساختمان خود را تنها برای یک مدت خاصی زیبا کرده‌اید. زیرا پس از گذشت یک مدت زمانی که معمولا یک سال است. نمای ساختمان درست مانند یک ماشین نیازمند به کارواش خواهد شد. چیزی که هیچ کسی دوست ندارد آن را تجربه کند. برای همین اگر به ساختمان خود و به ویژه نمای ساختمان اهمیت می دهید سعی کنید که در زمان مناسب نما را شستشو دهید. کاری که اصطلاحا تمیز کردن نمای کامپوزیت و شستشوی نمای کامپوزیتی گفته می‌شود.

شستن نمای کامپوزیتی چگونه انجام می شود؟

روش اجرا و شستشوی نمای هر ساختمان و هر متریالی تقریباً به یک شکل است. می گوییم تقریبا، چون که در ریزه کاری‌ها و جزئیات دارای تفاوت‌هایی هستند. می‌گوییم شبیه هم هستند چون بسیاری از مراحل آن به شستشوی دیگر نماها می‌‌باشد. چون در شستشوی نمای کامپوزیت هم از طناب و بدون داربست استفاده می‌کنیم. البته شاید گفتن این جملات کافی نباشد و ما نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر هستیم. برای همین حتی با وجود کارفرما بودن، باید نسبت به روش ها و مزایا و معایب آن آشنا باشیم.

روش نماشویی کامپوزیتی با طناب و بدون داربست

شما باید بدانید که برای تمیز کردن نمای کامپوزیتی و یا اصولاً هر نمای دیگری دو متد مختلف وجود دارد. متد اول استفاده از داربست و متد دوم نیز استفاده از طناب است.  اینکه از کدام روش استفاده کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از هر کدام از این روش‌ها نیازمند انرژی هزینه و زمان متفاوتی خواهد بود. در صورتی که بخواهید از روش‌های قدیمی یعنی کار نماشویی با داربست را استفاده کنید، نتیجه جالبی نخواهید گرفت. شاید خروجی کار یکسان باشد و در انتها نمای ساختمان کاملا تمیز شود.  اما میزان هزینه و انرژی که صرف آن شده است کاملاً با روش بدون داربست و با طناب متفاوت خواهد بود. هزینه اجرای داربست و زمانی که برای انجام آن تلف خواهد شد کاملا اذیت کننده می باشد. در حقیقت، شما انرژی بیشتر خود را صرف مسائل پیرامون نماشویی با داربست خواهید کرد.

شستشوی نمای کامپوزیتی

اما در روش دیگر یعنی استفاده از طناب برای نظافت نمای ساختمان مزایای بسیار زیادی را در پی خواهد داشت. در این روش هم زمان شروع به کار سریع تر می باشد و هم انرژی کمتری را طلب می کند. در روش نماشویی نمای کامپوزیتی با طناب راپل و بدون داربست شما به طور آنی کار را استارت می زنید! طناب راپل یکی از طناب های مستحکم بوده که دارای ضزیب ایمنی کاملا تایید شده می باشد. روش انجام کار نماشویی با طناب نیز به این شکل است که ابتدا فرد راپل کار از بالا به پایین آویزان می شود. سپس با استفاده از تجهیزاتی که دارد می تواند کارش را انجام دهد.

انواع روش های شستن نمای کامپوزیتی

جدا از بحث متد انجام کار که شامل استفاده از طناب و یا داربست است روش شستشو نیز متفاوت خواهد بود. اهمیت استفاده از روش شستشو برای نمای کامپوزیتی اهمیت زیادی دارد. روش دستی، استفاده از دستگاه های پیشرفته مانند واترجت یا ترکیب این دو را می توانید به کار ببرید. این که از چه روشی برای انجام این کار ساتفاده می کنید، بستگی به شرایط نما دارد. برای همین قبل از انجام کار حتما این موضوع را با شما در میان خواهیم گذاشت که بهترین روش برای شستشوی نمای کامپوزیتی شما چه روشی است؟ آیا تنها از روش شستشوی دستی استفاده می شود و یا هر دوی این موارد؟ لازم به ذکر است که در صورتی که کار نماشویی به طور مرتب انجام شود میزان آلودگی ها نیز کمتر خواهد شد. در نتیجه این آلودگی و جرم ها با روش های ساده تری پاک می شوند.

شستشن دستی نمای کامپوزیتی با مواد شوینده

در روش بدون استفاده از دستگاه نماشوکار با استفاده از مواد شوینده‌ای که در اختیار دارد نماشویی را انجام می‌دهد. به طور کلی در این روش از مواد شوینده برای نماشویی و شستشوی نمای کامپوزیتی استفاده می شود. مسئله مربوط به انتخاب مواد شوینده برای شستن نما یکی از موارد تخصصی است که باید نماشوکار آن را تعیین کند. تعیین این مواد شوینده طبق اصول خاصی و با توجه به میزان آلودگی و جرم موجود بر روی سطح مشخص می‌شود. همچنین کیفیت و جنس ورقه‌های آلومینیومی استفاده شده نیز در نظر گرفته خواهد شد.  زیرا در صورتی که از مواد شوینده نامناسب استفاده شود، امکان آسیب به نما وجود دارد.

شستشن نما کامپوزیتی با واترجت

در روش دیگری یعنی استفاده از دستگاه برای تمیز شدن نمای کامپوزیتی از یک دستگاه واترجت استفاده می‌شود. دستگاه واترجت همانطور که از نامش پیداست با استفاده از قدرت آب تمامی لکه‌ها، جرم‌ها و آلودگی‌ها را پاک می‌کند. میزان فشار خروجی از دستگاه واترجت قابل تنظیم است. تنظیم این فشار با توجه به نوع و جنس و آسیب‌پذیر بودن یا نبودن آن نما تنظیم می‌شود. درست مانند نماشویی شیشه که نمی توان از واترجت با هر فشاری استفاده کرد. نماشویی و شستشوی نما کامپوزیتی با دستگاه واترجت یکی از اصولی ترین و بهترین روش های ممکن می باشد.

نماشویی کامپوزیت در تهران

اما گاهی اوقات باید استفاده از روش دستی و روش واترجت به طور همزمان انجام شود. در این حالت باید ابتدا با استفاده از دستگاه واترجت قدرت بالایی لکه‌های ضخیم و قدیمی را پاک کرد.  لکه‌ها و جرم‌های قدیمی تنها با روش دستی پاک نمی‌شوند. از طرفی نیز بسیاری از جرم‌ها تنها با استفاده از قدرت بالای آب پاک نمی شوند. بلکه باید از مواد شوینده خاصی نیز استفاده کرد. در نتیجه باید ترکیب این روش را به طور همزمان به کار برد. این یعنی بیشترین میزان پاک کنندگی.

برش کاری و تعمیر نمای کامپوزیتی

همیشه مشکلات نماهای کامپوزیتی مربوط به شستشو و پاک کردن آنها نیست. بلکه در برخی از موارد نیاز به تعمیر و بازسازی نیز دارد. همانطور که گفتیم نمای کامپوزیتی شکل از تعداد زیادی ورقه آلومینیومی می‌باشد.  در صورتی که هر کدام از این ورقه‌ها معیوب و یا کنده شود باید یک ورقه دیگر جایگزین آن شود. برش کاری و تعمیرات نمای کامپوزیت یکی از مواردی است که باید برای حفظ ظاهر نما انجام شود. در غیر این صورت کم کم تعداد ورقه های بیشتری کنده می شوند. اصولا هر چقدر که کار تعمیرات را سریع تر انجام دهید، در آینده هزینه کمتری را بابت آن پرداخت خواهید کرد. برای همین در صورت کنده شدن بخشی از ورقه ها و خراب شدن نمای کامپوزیتی آن را به تیم نماشویی و کفسابی تهران پاک اطلاع دهید.

هزینه و قیمت نماشویی کامپوزیتی به چه صورت است؟

در صورتی که می خواهید قیمت اجرای نماشویی کامپوزیت در تهران، کرج و یا دیگر شهرها را بدانید. لازم است ابتدا عوامل موثر بر این تعیین قیمت را نیز بشناسید. از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر این قیمت گذاری می توان به متراژ ساختمان، تعداد طبقات، میزان و شدت جرم و لکه ها و شهر مورد نظر اشاره کرد. هر کدام از این عوامل تاثیر بسزایی در تعیین قیمت گاری برای نماشویی دارند. قیمت تعمیرات نمای کامپوزیت نیز به همین روال خواهد بود. ابتدا باید ساختمان مورد نظر تجزیه و تحلیل شود و میزان خسارت و آسیب دیدگی ساختمان نیز بررسی شود.

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)