تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

نظافت نمای ساختمان و استعلام قیمت شستشوی نما با طناب

ساختمان و نمای آن دو مسئله جدایی ناپذیر هستند. مسائلی که هر شخصی چه سازنده آن باشد و چه مصرف کننده در هر صورت، به نمای ساختمان اهمیت زیادی می دهد. اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که اگر تصمیم به نظافت نمای ساختمان عالی داشته باشیم، باید چه کاری انجام دهیم.

قبل از هر چیز باید بگوییم که اصلا نگران نباشید. با روش های جدیدی که ابداع شده این کار در زمان کمتری و با بهترین حالت ممکن انجام می شود. برای شستشوی نمای ساختمان شما باید به یک سری از اطلاعات اولیه و ابتدایی آگاهی داشته باشید. در ادامه تمامی این اطلاعات مهم و کاربردی را به شما همراهان عزیز کلینیک ساختمانی پاک خواهیم گفت

نظافت نمای ساختمان

ویژگی های نظافت نمای ساختمان

تصور کنید شما با بهترین متریال و تجهیزات ممکن یک نمای عالی ساخته اید. روزهای ابتدایی که کار نمای ساختمان تمام شده، همه چیز عالی خواهد بود. اما بعد از گذشت یک زمان خاص دیگر آن جذابیت و براقی را ندارد. این جاست که درست مانند یک ماشین گران قیمت اما با بدنه کثیف نمایان خواهد شد. برای همین شما هر چقدر هم که ساختمان زیبایی داشته باشید و یا نمای شیک و با کیفیت طراحی کرده باشید، نمی توانید بعد از گذشت زمان خاصی آن ساختمان زیبای اولیه را ببینید.

همان گونه که هر وسیله و یا چیز دیگری نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، نمای سختمان نیز به نظافت و نگهداری احتیاج خواهد داشت. اگر به نظافت نمای ساختمان خود اهمیت چندانی ندهید دیگر تمام کارهایی که در ابتدای کار ساختمان انجام داده اید بی ثمر خواهند بود. برای همین هیچ وقت نسبت به شستشوی نمای ساختمانی که متعلق به شماست کوتاهی نکنید.

نیاز به نظافت نما برای ساختمان های مختلف

خب حالا یکی از سوالاتی که در ذهن شما شکل می گیرد این است که از کجا بدانیم که ساختمان ما نیاز به شستشو دارد یا خیر؟ پاسخ به این سوال راحت است. همه ساختمان ها! مهم نیست که ساختمان شما از چه جنس و یا متریالی ساخته شده باشد. ارتفاع آن چقدر بوده و یا چه شرایطی داشته باشد.

در هر صورت مانند هر وسیله دیگری که نیاز به شستشو و نظافت دارد، ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. شاید دیدن چند نمونه کار از کلینیک ساختمانی پاک شما را به خوبی اب این موضوع آشنا کند. با دیدن نمونه نظافت نمای ساختمان که شامل تصاویر قبل و بعد از اجرای نظافت است به خوبی با ویژگی های آن آشنا خواهید شد.

نظافت نمای ساختمان

انواع نظافت نما آپارتمان ها

برای شستشوی نمای هر ساختمانی از متدهای خاصی استفاده می شود. نوع جنس نمای ساختمان، ارتفاع و بسیاری از موارد دیگر تعیین کننده نوع شستشو هستند. برای همین در ابتدا و قبل از هرچیزی برای آنالیز ساختمان شما اقدام می شود. تمامی شرایط مختلف بررسی و سپس نوع نظافت به شما اطلاع داده می شود. در این صورت بهترین روش نظافت نمای ساختمان شما مشخص می شود.

از این نظر تمامی ساختمان ها و آپارتمان ها فارغ از جنس و متریالی که در آن ها به کار برده شده نیاز به نظافت خاص خود دارند. در این میان صرفا نوع شستشوی آن تفات دارد. به این صورت که اگر نمای ساختمان شما به صورت سنگ کاری شده است، شستشوی خاص خود را دارد. اگر نمای ساختمان شما به صورت سیمانی باشد، باید به گونه دیگری شستشو داده شود.

نحوه اجرای نظافت ساختمان

ما در اینجا نوع نظافت را بر اساس دو حالت مختلف یعنی با داربست و یا بدون داربست انجام می دهیم. نتیجه در هر دو حالت به صورت کاملا یکسان بوده اما نحوه اجرا و کیفیت انجام آن کاملا متفاوت است. در واقع این دو روش به روش های سنتی و جدید تقسیم می شوند.

نظافت نما بیرونی ساختمان با داربست

امروزه دیگر به ندرت از روش داربست برای نظافت نمای ساختمان استفاده می شود. این روش سنتی و قدیمی بجز در موارد اندکی دیگر کاربرد ندارد. از این روش صرفا در شرایط خاصی برای برخی از ساختمان ها استفاده می شود که شامل موارد اندکی خواهد بود. نام دیگر شستشوی نما نماشویی با طناب است. در این روش ساختمان شما با هر تعداد طبقه ای که باشد داربست شده و نماشوکار با تجهیزات خود کار شستشوی نما را انجام خواهد داد.

نظافت نما بیرونی ساختمان با طناب راپل و بدون داربست

خوشبختانه و همان طور که گفته شد دیگر استفاده از روش های قدیمی کاربردی نداشته و دیگر نیازی به استفاده از داربست نیست. با وجود روش جدیدی که طناب راپل نام دارد، کار شستشوی نما به گونه ای انجام می شود که از عابرین پیاده گرفته تا ساکنین داخل ساختمان و اپراتور ریسک و خطر بسیار کمتری دارد. با استفاده از این روش اپراتور از بالای ساختمان به پایین آویزان شده و نقطه به نقطه ساختمان را می تواند تمیز کند. درست مثل یک کماندو!

شتشوی نمای ساختمان با طناب راپل روشی جدید و در عین حال کارآمد می باشد. طنب راپل یک طناب کاملا استاندارد با ایمنی بالا بوده که حتی یک مورد پارگی و یا ایجاد حادثه نداشته است. با این وجود یک نماشوکار برای آسودگی خیال هر چه بیشتر بیمه نیز می باشد.

شستشوی نما بر اساس جنس ساختمان

با یا بدون داربست در هر صورت شستشو انجام می شود. اما نکته این جاست که برای هر ساختمانی از چه سبک نظافت نمای ساختمان شستشویی استفاده می شود. خب این سوال کاملا بجایی خواهد بود. همان طور که گفته شد هر ساختمان با هر رنگ و لعاب و جنسی نیاز به شستشو پیدا خواهد کرد. به ویژه در شهرهای شلوغ ما همچون تهران که دود و آلودگی زیادی در شهر وجود دارد.

نمای بعضی از ساختمان ها از متریال هایی بوده که دارای حساسیت و ظرافت خاصی هستند. به طور مثال نظافت نمای یک ساختمان سرامیکی باید با دقت بسیار بالاتری نسبت به یک نمای سنگ گرانیتی انجام می شود. یا در یک نمای آجری نمی توان از یک دستگاه مانند واتر جت استفاده نمود. همین موضوع باعث می شود که سرعت کار کمتر شود. برای همین ما نحوه شستشو را بر اساس جنس و متریال استفاده شده در ساختمان تقسیم بندی می کنیم.

هم چنین بخوانید: نماشویی با راپل

شستشو و نظافت نما آپارتمان از جنس سنگ

در کشور ما ایران درصد بسیار زیادی از ساختمان ها و یا به عبارت دیگر اغلب ساختمان ها از نمای سنگی استفاده می کنند. برای همین استفاده از این روش کاربرد زیادی در کشور ما دارد. سنگ های استفاده شده در نما بعد از گذشت مدت زمانی، خاصیت براق و زیبای خود را از دست می دهند. مهم نیست که جنس سنگ به کاربرده شده از گرانیت باشد و یا سنگ رومی و مرمر، در هر صورت هر سنگی که باشد، در هر صورت دوده و آلودگی بعد از گذشت زمان زیبایی را از سنگ ها خواهد گرفت.برخی افراد به دنبال نظافت نما کف سابی پارکینگ هم انجام می دهند

برای نظافت نمای ساختمان سنگی از دستگاهی به نام واترجت استفاده می شود. دستگاهی که با استفاده از فشار آب می تواند تمام لکه ها را از بین بپزد. البته باید این موضوع را به یاد داشته باشید که سنگ نما استحکام خوبی داشته باشد. در غیر این صورت با وجود فشار زیاد واترجت امکان افتادن سنگ ها و جدا شدن آن از ساختمان وجود دارد.

نظافت نمای شیشه ای

این گونه از نماها معمولا برای ساختمان های اداری و سازمانی استفاده می شود. نمایی که دارای زیبایی بسیار خوبی بوده اما به همان اندازه هم دارای شرایط سخت نگهداری. به طور کلی شیشه و آینه بعد از گذشت زمان زودتر از بقیه اجسام کثیف می شوند. به ویژه شیشه های نمای ساختمان که در معرض گرد و غبار، آلودگی و باران هستند. کافی است مقداری باران همراه با گرد و غبار بر روی شیشه بنشیند در آن صورت نیاز به نظافت نمای ساختمان حتمی است. برای همین پیشنهاد ما به شما این است که به طور میانگین هر 3 ماه یک بار نظافت نمای آپارتمان شیشه ای را انجام دهید.

نحوه شستشوی نمای شیشه ای بستگی به میزان کثیف بودن شیشه ها دارد. اگر مقدار آلودگی زیاد باشد، باید از دستگاه واتر جت برای از بین بردن برخی از لکه ها استفاده شود. سپس برای تکمیل نظافت نمای ساختمان شیشه ای با ابر و طی اقدام می شود. اما در صورتی که مقدار این آلودگی ها زیاد نبوده و بعد از گذشت 3 ماه (بهترین زمان ممکن) باشد، با ابر و طی نیز می توان این آلودگی ها را از بین برد. طبیعتا نماهای شیشه ای دارای ظرافت خاصی هستند و نظافت آن ها نیز ظرافت می خواهد. از این رو انرژی بیشتری جهت پاک کردن آن لازم است.

زمانی که نماشوکار از بالای ساختمان به پایین آویزان می شود، قادر نخواهد بود که فشار به شیشه ها برای حفظ تعادل خود بیاورد. همین موضوع باعث می شود که میزان احتیاط و انرژی لازم بالاتر برود. اگر شستشوی نمای شیشه ای با طناب نبود کار بسیار دشوارتر نیز می شد.

شرایط مورد نیاز برای شستشوی نما ساختمان

حتماً قبل از انجام کار این موضوع فکر خواهید کرد که آیا ساختمان ما دارای شرایط مورد نیاز برای نظافت می‌باشد یا خیر. شاید نتوان گفت که صد در صد ساختمان‌ ها اما عملاً همه ساختمان‌ها این شرایط را دارند. به هر حال هر ساختمانی با هر شرایط و حالتی که باشد دارای یک نمای خاصی است. چه از نوع آجری و یا سنگی باشد و چه سرامیکی و یا کامپوزیتی. در هر صورت نمای شما با هر جنس و حالتی که باشد نیاز به شستشو خواهد داشت. اما در مورد شرایط باید بدانید که شرایط خاصی مورد نیاز نیست صرفاً با توجه به وضعیت ساختمان روش انجام کار و سرعت آن متفاوت خواهد بود.

با نظافت نمای ساختمان بدون داربست عملا هیچ گونه اقدانات اولیه ای مورد نیاز نیست. نماشوکار از بالای ساختمان به پایین و نقطه مورد نظر آویزان شده و کار نظافت را انجام می دهد. استفاده از طناب راپل کاملا ایمن بوده و دارای ضریب اطمینان بالایی می باشد. پس جای هیچ گونه نگرانی نیست. نظافت نمای ساختمان با طناب راپل یک روش استاندارد و ایمن بوده که هیچ گونه خطری نماشوکار را تهدید نخواهد کرد.

بهترین زمان برای شستشوی نما

پیش تر نیز این سوال را پاسخ داده ایم که بهترین زمان برای نظافت نما ساختمان کی است؟ این سوال را نمی توان به طور قاطع پاسخ داد. طبیعتا زمان خاصی برای انتخاب وجود ندارد. دلیل این امر نیز این است که شما نمی توانید آلودگی های موجود بر روی نمای شیشه ای و یا سنگی خود را نادیده بگیرید. صرفا به این دلیل که زمان نظافت نما فرا نرسیده است. یا در حالت دیگر ساختمان شما در آن زمان نیازی به نظافت ندارد و شما مجبور هستید چون زمان نظافت نما رسیده، باید این کار را انجام دهید.

در واقع چیزی به نما بهترین زمان برای شستشوی نما ساختمان وجود ندارد. تمیز کردن نمای ساختمان وابسته به عوامل خاصی است که پیش تر نیز آن را گفته‌ایم. هر زمانی و با هر شرایطی که ساختمان شما دارد، می بایست نسبت به نظافت آن اقدام نمایید. این موضوع را به خوبی به یاد داشته باشید که در کشور ما ایران میزان آلودگی زیاد است. گاهی اوقات آلودگی های زیادی در قالب گرد و غبار به کشور نفوذ می کند. این گرد و غبار شاید حتی چند روزی طول بکشد. پیشنهاد ما به شما این است که اجازه دهید آلودگی تمام شود. سپس برای نظافت نمای آپارتمان اقدام نمایید.

استعلام قیمت نظافت نما آپارتمان

از قسمت منو انتخاب کنید

نظافت نمای ساختمان چیست؟

نظافت نمای ساختمان یا شستشوی نما یعنی با کمک طناب یا وسیله فرود استادکار از نما از نمای ساختمان آویزان می شود در طول مسیر اقدام به تمیز کردن نما و شیشه ها و نظافت نمای ساختمان می نماید حال ممکن است نیاز به روش های نظافتی خاصی وابسته به جنس نما باشد به عنوان مثال شیشه با ابر و تی تمیز می شود و سنگ نما با دستگاه نماشویی به همه این اقدامات نظافت نمای ساختمان می گویند.

ایمنی در شستشوی نما ساختمان

از جمله مسائلی که در نظافت نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد، مسئله ایمنی انجام کار است. موضوعی که می‌تواند باعث ایجاد دردسرها و خسارات جبران ناپذیر هم برای کارفرما و هم برای شما شود. قبل از هر چیز باید بدانید که تیم نماشوکار ما همگی دارای بیمه هستند.

همان طور که گفته شد در گذشته از روش‌ داربست برای نماشویی، کف سابی و یا پیچ و مهره نمای ساختمان و غیره استفاده می‌کردند. اما به مرور زمان استفاده از داربست منسوخ شد. امروزه برای نظافت نمای ساختمان از روش بدون داربست و با طناب راپل استفاده می کنند. با استفاده از این روش دیگر نماشوکار متحمل خطرات داربست نخواهد بود. با این کار ضریب اطمینان بالاتر می رود و خیال طرفین نیز بالاتر.

بسیاری از ساختمان ها، به ویژه ساختمان هایی که دارای نمای شیشه ای هستند هر چند ماه یک بار دچار آلودگی های زیادی می شوند. برای همین اگر بنا به استفاده از روش غیر مطمئن و غیر ایمن باشد نمی توان این کار را به خوبی انجام داد.

نظافت نما چقدر طول می کشد؟

سوالی که معمولا پرسیده می شود این است نظافت نمای ساختمان چقدر یا چند روز طول می‌کشد؟ پاسخ به این سوال نیز مانند دیگر سوالات بستگی به شرایط ساختمان دارد. عوامل مختلفی در این زمینه نقش دارند. اما مهم‌ترین عامل در تعیین کردن مدت زمان لازم برای انجام نظافت نما تعداد طبقات ساختمان و متراژ مد نظر برای نظافت است. اما اگر بخواهیم یک مدت زمان کلی را برای نظافت نمای ساختمان تعیین کنیم، یک الی چند روز است.

برخی از ساختمان های چند طبقه دارای متراژ وسیعی هستند. نظافت این گونه ساختمان ها به طبع مدت زمان بیشتری را نیز می طلبد. از این رو ما قبل از انجام نظافت به کارفرما اطلاع خواهیم داد. البته نحوه شستشوی نمای ساختمان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. طبیعتاً استفاده از دستگاه‌ های شستشو مانند واترجت ‌می تواند سرعت تمیز کاری سنگ نما را بالاتر ببرد. ساختمان‌ها دارای میزان آلودگی بالایی هستند و نظافت این گونه ساختمان‌ ها زمان بیشتری را می‌خواهد.

شستشوی نما ساختمان در سریع ترین زمان ممکن

اگر تصمیم دارید پاکسازی سنگ نما، در سریع ترین زمان ممکن انجام شود، باید یک تیم چند نفره پای کار باشند. برای نظافت هر ساختمانی تعداد خاصی از نماشوکارها دست به کار خواهند شد. در ابتدا و قبل از شروع کار، ساختمان به خوبی بررسی شده و تعداد نماشوکارها تعیین می شود. البته با توجه زمانی که شما مد نظر دارید می توانید تعداد خاصی را پیشنهاد بدهید. شستشوی و یا نظافت نمای ساختمتان در شهری مانند تهران نیازمند اجرای هر چه سریع تر است. مورد دیگری که می‌توانید با استفاده از آن سرعت کار را بالاتر ببرید استفاده کردن و یا نکردن از دستگاه واترجت است. استفاده از واترجت برای نظافت نمای ساختمان یکی از بهترین کارهای ممکن خواهد بود.

در این میان یکی دیگر از مواردی که سرعت کار را تعیین می‌کند میزان تسلط نماشوکارها به انجام کار است.  اصلاً این مورد را دست کم نگیرید! استفاده از یک تیم پر تجربه و کاردان برای نظافت نمای ساختمان می‌تواند هم کیفیت کار و هم سرعت انجام آن را بالاتر ببرد. کفسابی ساختمان یکی از بهترین تیم های نماشوکار را در اختیار دارد. تیمی کاملا با تجربه و کاردان که سالیان سال تجربه انجام پروژه های موفق را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)