تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

نماشویی شیشه و شستشوی پنجره های نمای ساختمان

شاید در گذشته واژه نماشویی کمی غریبه تر از امروزه به نظر می رسید. دلیل این موضوع این است که در گذشته هر کسی شستشوی نمای خانه خود را خودش انجام می داد. خانه های یک یا نهایتا دو طبقه ای که در شهر وجود داشت. همین موضوع باعث می شد که کار پاک کردن نمای خانه کار چندان سختی نباشد. انا امروزه با وجود خانه های چندین طبقه، آپارتمان ها و آسمان خراش ها عملا کار نماشویی شیشه و شستشوی پنجره های نمای ساختمان بدون تجهیزات غیر ممکن است.
برای همین نیاز به یک تیم با تجربه و حرفه ای از نماشوکارها در شهری مانند تهران، کرج، اصفهان و یا به طور کلی هر شهر دیگری وجود دارد. این مقدماتی بود که بیشتر با نماشویی امروزی آشنا بشیم. اگر شما هم تصمیم گرفتید که کار شستشوی نمای شیشه ای خانه، آپارتمان، ساختمان اداری و…. خود را انجام دهید، تا پایان همراه ما باشید.

نماشویی ساختمان

نما شویی شیشه ها یعنی چی؟

اگر نام واژه نماشویی را نشنیده اید قاعدتا  تا به حال یا نماشویی ساختمان هم سر و کار نداشته نداشته اید. یعنی کر شستشوی نمای ساختمانتان را یک فرد دیگر انجام داده است. اما اگر حالا تصمیم به تمیزکاری نما را گرفته اید، می بایست ابتدا با مفهوم نماشویی، کاربرد و دیگر اطلاعات آن آشنایی پیدا کنیم. این اطلاعات شامل همه مواردی است که باید بدانید. ما در این جا در مورد نظافت شیشه و شستشوی شیشه های پنجره ساختمان صحبت می کنیم. اگر ساختمان شما دارای نمای شیشه ای و یا تعداد زیادی شیشه در نما دارد پس تا پایان همراه ما باشید.

به طور کلی نماشویی شیشه یعنی شستشو و تمیزکاری شیشه های ساختمان به گونه ای که فاقد هر گونه آلودگی شود. حال این که این کار چگونه انجام شود و یا با چه شرایطی انجام شود یک مسئله تخصصی است که آن را به طور کامل بررسی می کنیم. موضوعاتی که می تواند سرعت و کیفیت انجام کار را کاملا مشخص کند. شستشوی نمای ساختمان چیزی است که سالیان سال قدمت دارد. اما همان گونه که گفته شد صرفا نحوه انجام آن به مرور زمان تغییر پیدا کرده است.

نماشویی در تهران

آیا نماشویی لازم است؟

برخی از افراد شاید با دیدگاه اقتصادی تری به موضوع نماشویی شیشه و پنجره های نمای ساختمان نگاه می کنند. یعنی اگر ساختمان دچار مسائل ایمنی نباشد و از نظر امنیت کاملا استاندارد باشد دیکر اهمیت چندانی به زیبایی ساختمان نخواهند داد. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است و شما نباید موضوع ساختمان را منحصر به بحث ایمنی و این چنین مسائلی کنید. زیبا بودن ساختمان و یا زیبا ماندن ساختمان یکی از چیزهایی است که هر فردی باید به آن اهمیت دهد. به ویژه این که اگر شما هزینه زیادی را قبلا بابت نمای ساختمان خود پرداخت کرده باشید. در این صورت جهت حفظ زیبایی هرچه بیشتر ساختمان باید یک برنامه مشخصی برای نظافت نمای ساختمان داشته باشید.

نمای ساختمان خود را درست مانند یک خودرو در نظر بگیرید. همان طور که یک خودرو اگر کثیف شود از زیبایی آن کاسته می شود، نمای ساختمان نیز به همین گونه خواهد بود. در این صورت خودروی شما هر چقدر هم که گران قیمت باشد از لحاظ زیبایی حرفی برای گفتن نخواهد داشت. بنابراین اگر در گذشته یک نمای شیشه ای را برای ساختمان خود انتخاب کرده ای پس باید به تمیزکاری نمای شیشه ای ساختمان خود نیز اهمیت بدهید.

تفاوت شستشوی نماهای شیشه ای با دیگر نماها

نماهای شیشه ای یک تفاوت ویژه با دیگر نماها دارند. نماشویی نمای شیشه ای کاملا متفاوت با دیگر نماها یعنی شستن نمای سنگی، کامپوزیتی و… است. این نماها دارای ظرافت بسیار بیشتری هستند و نمی توان لزوما از هر روشی که برای ساختمان های با نمای سنگی استفاده شده را به کار برد. یک نمای سنگی یا هر نمای غیر شیشه ای دیگر بعد از مقاوم سازی و محکم کردن سنگ نما، دارای یک رو بوده و صرفا تمیزکاری همان چیزی را انجام می دهیم که می بینیم! اما برای یک نمای شیشه ای هم از داخل ساختمان لازم است و هم در خارح از آن. البته برخی از افراد کار تمیز کاری پنجره های ساختمان از داخل را خود انجام می دهند. این کار از نظر اقتصادی به صرفه تر است اما خطراتی زیادی را نیز به همراه دارد.

این که شیشه های داخل ساختمان کاملا تمیز می شوند یا خیر یک موضوع است. موضوع دیگر بحث ایمنی انجام کار بوده که به دلیل نداشتن تجربه لازم در این کار ممکن است موجب صدمات و خسارات زیادی شود. برای همین اگر شیشه های ساختمان شما از داخل ساختمان دارای شرایط مطلوبی نیستند نماشویی شیشه و شستشوی پنجره را به نماشوکار بسپارید.

شستشوی پنجره ها در تهران

تفاوت دیگری که نماهای شیشه ای با نماهای سنگی و دیگر نماها دارند، مسئله نحوه استفاده از دستگاه و یا مواد شوینده است. برای شستشوی نمای سنگی می توانید از یک دستگاه واتر جت با خیالی راحت وآسوده استفاده نمایید. مقاومتی که یک سنگ مانند سنگ گرانیت دارد، بسیار بالا بوده و عملا هیچ گونه آسیبی به آن وارد نخواهد شد. همین موضوع باعث می شود که نماشوکار با خیالی راحت و بسیار سریع تر این کار را انجام دهد.

نظافت نمای شیشه ای با واترجت

زمانی که تصمیم به نماشویی پمجره ها را دارید باید این موضوع را به خوبی بدانید که نمای شیشه ای دارای ظرافت های خاص خود می باشد. یعنی شما نمی توانید همیشه و لزوما از دستگاه واتر جت استفاده نمایید. در برخی از شرایط این امکان وجود ندارد. ضمن این که در صورت استفاده از واتر جت برای نظافت نمای شیشه ای می بایست با فشار پایین این کار را انجام داد. فشار بالای واتر جت در صورتی که کنترل نشود می تواند باعث شکستگی و آسیب به شیشه ها شود.

مزایا و ویژگی های استفاده از واترجت برای نماشویی شیشه ها بسیار بالاست و شما می توانید بسیار ساده تر از روش دستی این کار را انجام دهید. با استفاده از دستگاه واترجت شما می توانید درزهای بین پنجره ها را نیز به خوبی تمیز کنید. برای همین همیشه سعی می شود تا در بهترین حالت ممکن از واتر جت استفاده شود.

بهترین روش برای نظافت نمای شیشه ای

روش های متفاوتی برای نظافت و نماشویی شیشه های ساختمان می توان به کار برد. اما در حالت کلی استفاده از روش مناسب برای شستشوی پنجره ها را می توان به وابسه به میزان آلودگی های شیشه دانست. در واقع شما می خواهید که شیشه ها در بهترین حالت خود تمیز شوند. این چیزی است که از همه مسائل مهمتر خواهد بود. این که از چه روشی برای انجام این کار استفاده شود خود جای بحث دارد که به شمتا خواهیم گفت.

یکی از معایبی که نمای شیشه ای ساختمان دارد این است که بیشتر از هر سطح دیگری دچار آلوودگی می شود. برای همین باید به نسبت سایر نماهای ساختمان ها برای پاک کردن آن اقدام کرد. اما بهترین روش شستشوی نمای شیشه ای کدام است؟ همان طور که گفتیم بهترین دستگاه که می توان برای نظافت نمای شیشه ای به کار برذ استفاده از دستگاه واتر جت است. طبیعتا توان بالای یک دستگاه واتر جت می تواند کمک بسیار زیادی به تمیزکاری پنجره ها بکند. با یک دستگاه واتر جت می توان آلودگی هایی که با ضخامت زیاد به شیشه چسبیده را پاک کرد.

تصور کنید که فضله یک پرنده بر روی شیشه به پایین ریخته شده است. در این صورت اگر چند روز و یا چندین ماه بر روی شیشه باقی بماند نمی توانید آن را به راحتی پاک کنید. این جاست که استفاده از دستگاه واتر جت اولویت دارد. اما در حالت کلی بهترین کار برای نظافت نمای شیشه ای، استفاده از دستگاه واترجت و بعد از آن ابر و تی می باشذ. زمانی که آلودگی های شدید را از روی شیشه برداشتیم به سراغ استفاده از ابر و تی می رویم.

چه زمانی باید نماشویی انجام دهیم

اگر قبلا حتی یک بار هم نماشویی شیشه و پنجره در تهران را انجام داده اید پس حتما با روال کار آشنایی دارید. به ویژه این که شما به خوبی می دانید که چه زمانی باید به نماشویی اطلاع دهید. اما اگر تا به حال شستنن نمای ساختمان را انجام نداده اید، باید بدانید که برای تمیز کردن نمای ساختمان زمان خاصی مطرح نیست. شما خود می توانید با بررسی کامل شیشه ها هم از دور و هم از نزدیک به این نتیجه برسید که آیا شیشه های شما نیاز به شستشو دارند یا خیر. اگر احساس می کنید که نمای ساختمان شما احتیاج به شستشو دارند با ما تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید که هیچ گاه ذهن خود را درگیر مسائلی هم چون زمان دقیق برای نماشویی نمای شیشه ای نکنید. شما می توانید در هر شرایط و حالتی کار را استارت بزنید. در واقع زمان نماشویی وابسته به شرایط یا چیز خاصی نیست.

نماشویی پنجره های ساختمان با طناب راپل

یکی از معضلاتی که در گذشته وجود داشت استفاده از داربست برای تمامی کارهای ساختمانی بود. از پیچ و مهره نمای ساختمان زمانی که ساختمان در حال ساخت بود یک بار از داربست و برای همیشه استفاده می شد. اما برای کار تمیز کاری نما که هر چند وقت یک بار انجام می شود نمی توان از داربست استفاده کرد. بهترین کار ممکن برای نماشویی شیشه و شستشوی پنجره های نمای ساختمان با طناب راپل است که ضریب اطمینان بسیار بهتری دارد. زمانی که از طناب راپل برای شستشوی نمای ساختمان استفاده می کنید می توانید هم در زمان کمتری کار نماشویی را انجام دهید و هم با صرف هزینه مقرون به صرفه تر!

برای همین حتما به یاد داشته باشید که در صورت استخدام یک تیم نماشوکار شرایط کار آن ها را بررسی کنید. در صورت استفاده از داربست کار نماشویی با زمان و هزینه بیشتری انجام می شود و متخمل این خسارت کسی جز شما نخواهد بود.

سوالات متداول مربوط به نماشویی ساختمان

نه تنها شما بلکه هر کارفرمای دیگری در ذهن خود سوالاتی دارد که باید به آن ها پاسخ داده شود. این سوالات شامل موارد زیر است که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

در صورت بروز حادثه برای نماشوکار چه اتفاقی خواهد افتاد؟

شما به عنوان کارفرما حق دارید و کاملا باید نسبت به این موضوع اطلاع داشته باشید. قبل از هرچیز ما آرزو می کنیم که برای هیچ نماشو کاری اتفاقی نیفتد. اما سوال اینجاست که در صورتی که اتفاقی برای نماشوکار بیفتد چه اتفاقی خواهد افتاد. همان طور که گفته شد ضریب اطمینان طناب راپل بسیار بالا بوده و یک نماشوکار با استفاده از این طناب ضریب ایمنی بالایی دارد خوشبختانه باید بگوییم که تمامی نماشو کارهای ما کاملا بیمه هستند. یعنی در صورتی که هر اتفاقی برای نمایشگاه بیفتد بیمه آن را پرداخت خواهد کرد.

از زمان ثبت سفارش تا انجام کار نماشویی چقدر زمان می برد؟

زمانی که شما سفارش شستشوی نمای شیشه‌ ای را ثبت می‌کنید ما در سریع ترین حالت ممکن سفارش شما در دست انجام قرار می دهیم. تیم نماشو کارهای کلینیک ساختمانی پاک در سریع ترین زمان کار نماشویی شیشه پنجره های ساختمان را انجام خواهند داد. تیم با تجربه ما کارها را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهند.

آیا برای تمامی ساختمان ها امکان استفاده از طناب راپل وجود دارد؟

شاید شما با خود بگویید که آیا برای هر ساختمانی می‌توان از طناب راپل استفاده کرد یا خیر. برای پاسخ به این سوال اصلا احتیاجی به فکر کردن نیست پاسخ به طور کاملا قاطعانه بله است. کار تمیز کاری نمای شیشه ای با طناب راپل یکی از تخصص های ما می باشد. ما مفتخریم که سالیان سال تجربه کار نماشویی شیشه و پنجره در شهرهای بزرگ همچون تهران، کرج و غیره را انجام می دهیم.

میزان تمیز کاری شیشه ها به چه صورت است؟

اینکه کار نماشویی ساختمان با طناب انجام شود بدون طناب باشد. یا این که کار نظافت شیشه ها با واتر جت باشد یا ابر و تی یک مسئله است. اما در این میان کیفیت خروجی کار نیز به چه نحوی باشد هم بسیار اهمیت دارد. تیم نماشوکار های ما با تجربه بالایی که دارند از بهترین روش ممکن برای تمیزی استفاده می کنند. قبل از هر چیز شیشه ها به خوبی بررسی می شوند و بهترین روش برای نظافت آن ها یعنی استفاده از دستگاه واتر جت یا ابر و تی و ترکیبی از آن ها انتخاب می شود.

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)