تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

تمیز کردن سنگ راه پله از لکه و جرم با روش فوق العاده

یکی از ویژگی‌های سنگ این است که می‌توان آن را در جاهای مختلفی از ساختمان قرار داد. هر کدام از این سنگ‌ها را می‌توان برای زیبایی و یا استحکام بخشی از ساختمان به کار برد. راه پله ساختمان یکی از جاهایی است که روزانه تعداد زیادی از افراد ساکن ساختمان در آنجا عبور مرور دارند. همین رفت و آمد در اثر گذشت زمان باعث ایجاد لکه و یا جرم بر روی سنگ‌ها می‌شود. همین موضوع زیبایی و جلای سنگ‌های راه پله ساختمان را از بین خواهد برد. برای همین تمیز کردن سنگ راه پله ساختمان نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد.

جرم‌های موجود بر روی سنگ اگر زود تمیز و پاک نشوند ‌توانند باعث صدمات بیشتری شوند. برای همین اگر ساختمان شما دارای سنگ‌های کدر و یا لکه است، سعی کنید که آن را سریعا پاک کنید. برای این کار باید آن را به استادکار رفع لکه و کدری سنگ بسپارید. اما داشتن برخی از اطلاعات لازم حتی به عنوان کارفرما لازم است. ما به شما این اطلاعات را خواهیم داد.

تمیز کردن سنگ راه پله

چرا سنگ های ساختمان باید جرم گیری شوند

قبل از هرجیز باید بدانید که دلیل جرم گیری و پاک کردن لکه ها چیست؟ با دانستن این موضوع قطعا شما درک بهتری از دلایل انجام لکه گیری راه پله خواهید داشت. نظافت ساختمان یکی از مسائلی است که هر شخصی به آن اهمیت می دهد. مهم نیست که شما چقدر وسواس در نظافت دارید. یا چقدر به نظافت ساختمان خود اهمیت می دهید. در هر صورت شما شاید کمی دیرتر اما نیاز به ظنافت نمای ساختمان، کف ساختمان و یا راه پله خواهید داشت.

نظافت راه پله ها از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مسائلی که می تواند حسابی افراد ساکن در یک آپارتمان را اذیت کند، کاهش زیبایی بخش های ساختمان از جمله راه پله است. تمیز کردن سنگ راه پله، باعث می شود هم افراد ساکن آپارتمان و هم مهمان ها از ساختمان لذت ببرند. به ویژه در آپارتمان ها و ساختمان هایی که آسانسور ندارند این موضوع بیشتر جلب توجه می کند. با راه رفتن بر روی این چنین سنگ های نمی توان حس خوبی پیدا کرد.

راه حل پاک کردن آلودگی های راه پله

شما قطعا می توانید از هر روشی برای پاک کردن هر لکه ای استفاده کنید. اما این روش چقدر موثر باشد بسیار مهم است. اگر از مواد شوینده نامناسب استفاده کنید یا برعکس ممواد شوینده نامرغوب، قطعا اثرات نامطلوبی خواهد داشت. برای همین باید استادکار تمیز کردن سنگ راه پله، جرم های موجود در سنگ را پاک کند. فرد استادکار با بهره گیری از ابزار کفسابی، مناسب ترین روش های ممکن را به کار می برد. برای همین خطر و ریسک آسیب به سنگ نیز کاهش پیدا می کند.

اما در هر صورت روال کار چگونه است؟ قبل از انجام کار باید نوع سنگ را مشخص کنید. در صورتی که جنس سنگ مشخص نباشد، نمی توانید هر روشی را به کار ببرید. پس اجازه دهید ما روال کار لکه گیری سنگ را با توجه به نوع سنگ انتخاب کنیم.

سنگ مرمر

سنگ های ظریف و زیبا مانند مرمر به همان اندازه نیز شکننده و آسیب پذیر هستند. برای همین نمی توانید از هر گونه مواد شوینده برای پاک کردن لکه های مرم استفاده کنید. در برخی از راه پله ها جنس سنگ از مرمر می باشد. برای پاک کردن سنگ راه پله مرمر ما ابتدا باید گرد و غبار و آلودگی های این چنین را از روی سنگ پاک کنیم. سپس شدت لکه و جرم سنگ را در نظر می گیریم. در صورتی که سنگ آلودگی چندانی نداشته باشد، از مواد شوینده ضعیف استفاده خواهیم کرد. این مواد شوینده ضعیف می تواند حتی پودر صابون نیز باشد.

وقتی که لکه های موجود بر روی سنگ مرمر بیشتر باشد، باید شوینده های قوی تری را به کار ببریم. در این حالت از سرکه، تربانتین، گازوئیل و مواد دیگر استفاده می کنیم. این که برای پاکسازی راه پله سنگی دقیقا از چه موادی استفاده می شود بستگی به نظر استاد کار دارد. برای تمیز کردن راه پله سنگ مرمر، از اسید استفاده نکنید. سنگ مرمر یک سنگ حساس است. با این کار به سنگ آسیب وارد می شود.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از قوی ترین و با دوام ترین سنگ ها در زمینه زیبایی ساختمان است. سنگی که در عین داشتن زیبایی بالا، دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر برخی از آسیب ها می باشد. بنابراین برای تمیز کردن سنگ گرانیت راه پله می توانید از روش های با تنوع بیشتری استفاده کنید. با این وجود نمی توانید هر ماده ای را بر روی آن بریزید. یک روش فوق العاده برای پاک کردن سنگ راه پله این است که از مواد طبیعی و غیر شیمیایی استفاده کنیم.

در این روش با ترکیب کردن بعضی از مواد مانند جوش شیرین، سرکه، الکل، آب گرم و غیره، یک محلول پاک کننده قوی به دست می آید. حال این که از کدام مواد و با چه ترکیبی با هم مخلوط شوند یک امر تخصصی است. پس سپردن آن به دست کسی که در این زمینه تخصص و تبحر لازم را دارد کاری عاقلانه تر ی باشد.

پاک کردن سنگ راه پله

تمیزکاری راه پله چند بار در سال است

در این که اگر سنگ کثیف شود پس باید تمیز شود شکی نیست! اما این اتفاق هر چند وقت یکبار لازم است. تمیز کردن سنگ راه پله در طول سال چند بار انجام م شود موضوعی است که باید به خوبی بررسی شود. برای این موضوع باید بگوییم که این یک پارامتر دقیق و حساب شده نیست. در واقع شما نمی توانید برای همه ساختمان ها و راهروها یک زمان مشخصی را در نظر بگیرید. این موضوع می تواند به عوامل زیادی وابسته باشد. به طور کلی عوامل موثر در لکه گرفتن سنگ راه پله شامل موارد زیر است.

  • نوع کاربری ساختمان (مسکونی، اداری یا تجاری)
  • جمعیت و تعداد افراد ساکن در ساختمان
  • نوع و جنس سنگ استفاده شده
  • شرایط جوی و آب و هوایی شهر مورد نظر

هر کدام از عوامل می توانند باعث تاخیر و یا تعجیل در پاکسازی راه پله شوند. برای همین ما در مورد این عوامل به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

نوع کاربرد ساختمان

یک فاکتور مهم در تعیین میزان آسیب دیدن سنگ راه پله، نوع ساختمان است. قاعدتا ساختمان های تجاری میزان رفت و آمد بیشتری دارند. به همین دلیل سنگ های راه پله این نوع ساختمان ها نیاز بیشتری به پاکسازی دارند. از طرفی دیگر ساختمان های مسکونی، به ویژه ساختمان های با آسانسور نیاز کمتری خواهند داشت.

شرایط ساختمان و مجهز بودن به آسانسور

ساختمان هایی که بدون آسانسور بوده و دارای جمعیت زیادی هم هستند، لکه گیری سنگ راه پله سخت تری خواهند داشت. در این گونه آپارتمان ها، لکه های زیادی بر روی سنگ ایجاد می شود که به مرور زمان بیشتر نیز خواهند شد. بنابراین تاثیر جمعیت و شرایط ساختمان را نیز دست کم نگیرید. با هر رفت آمدی که در ساختمان وجود دارد احتمال ابنکه آسیب به سنگ وارد شود نیز بیشتر خواهد شد.

تمیز کردن سنگ راه پله

شرایط آب و هوایی

دیگر موردی که می تواند کار سنگ را بدتر کند این است که شرایط آب و هوایی متفاوت باشد. این یعنی در شهرهایی همچون شهرهای شمالی هم به دلیل بالا بودن رطوبت و هم به دلیل بارندگی زیاد شرایط بدتر می شود. به این صورت که زمانی که افراد پا بر روی پله ها می گذارند، کف پای آن ها کاملا می تواند تاثیرات جدی بر روی سنگ داشته باشد. به عبارت دیگر در شهرهایی که آب و هوای خشکی دارند کف کفش های افراد طبیعتا خشک بوده و در شهرهای بارندگی احتمال چسبیدن گل و لای بیشتر است. البته این موضوع به آن صورت تاثیر زیادی ندارد. اما به هر ترتیب اثرات خود را خواهد گذاشت.

جنس و نوع سنگ

اگر می خواهید که سنگ های راه پله ساختمان شما کمترین آسیب را ببیند از سنگ گرانیت استفاده کنید. در سمت مقابل نیز اگر می خواهید سنگی زیبا و در عین حال شکننده داشته باشید سنگ مرمر مناسب است. برای همین انتخاب جنس و نوع سنگ کاملا تاثیرگزار می باشد. تمیز کردن سنگ مرمر راه پله، کاری پرهزینه تر و نیازمند صرف هزینه بیشتر نسبت به سنگ گرانیت می باشد. سنگ های گرانیتی مقاومت بسیار بیشتری نسبت به سنگ های مرمر دارد و طبیعتا دیرتر نیز دچار لکه خواهد شد.

قیمت انجام کار لکه گیری سنگ

موضوع تعیین قیمت یکی از مسائلی است که باید قبل از انجام کار حتما در نظر گرفته شود. برای تعیین قیمت تمیز کردن سنگ راه پله در تهران کارشناسان ما به محل شما اعزام می شوند. سپس قینت نهایی کار را با توجه به بررسی تمامی شرایط به شما اعلام خواهند کرد. برای همین از نظر اجرای قیمت اجرای کار ما قبل از انجام کار آن را به شما اعلام خواهیم کرد. از نظر تعیین قیمت اجرا نیز باید بگوییم که فاکتورهای متعددی تعیین کننده قیمت هستند که هر کدام از عوامل می تواند قیمت را تغییر دهد.

شرایط ساختمان، تعداد پله ها، اوضاع سنگ ها از نظر وخیم بودم اوضاع لکه های سنگ و غیره. این عوامل با توجه به این که می توانند باعث صرف زمان و انرژی بیشتری شوند هزینه را نیز افزایش خواهند داد.

برای ثبت سفارش لکه گیری سنگ راه پله ساختمان با شماره 09125252353 تماس بگیرید. کفسابی و نماشویی تهران همراه شماست.

 

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)