تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

پولیش سنگ کف | براق کردن سنگ | پاک کردن لکه سنگ کف

زمانی که شما سنگ را در نمای ساختمان، کف ساختمان و یا هر قسمت دیگری که کار می گزارید، به معنای پایان کار نست. بلکه این موضوع تنها بخشی از داستان است. بخش ماندگار و اصلی داستان به نظافت و زیبایی سنگ های به کار برده شده بر می گردد. برای همین بعد از گذشت مدتت زمانی از کار گذاشته شدن سنگ، شما م بایست برخی از کارها را انجام دهیذ. مجموعه ای از کارها که برای حفظ ظاهر و زیبایی نمای اسختمان و یا کف پارکینگ و راهرو انجام می شود. در واقع کاری که در این جهت انجام می شود، پولیش سنگ کف، پاک کردن لکه سنگ کف و براق کردن سنگ است. برای همین باید نسبت به مزایا، دلایل انجام این کارها، چگونگی و دیگر موارد اطلاعات کافی داشته باشید. برای همین ما دوست داریم که تا پایان این متن، همراه ما باشید.

چرا پولیش و پاک کردن سنگ لازم است؟

چرا؟ اولین سوال قطعا همین سوال است. یکی از اصلی ترین و مهم ترین سوالاتی که می توانید از خود بپرسید. ما به شما خواهیم گفت که چرا باید سنگ را پولیش، براق و پاک کنید. جواب این سوال خیلی راحت و ساده است. شما هر وسیله ای را که خریداری می کنید بعد از گذشت مدت زمانی از نصب یا ساخت آن دچار آلودگی خواهد شد. طبیعتا یک سطح خاص با جذب کردن یک مقدار آلودگی، آن زیبایی و جلای سابق خود را از دست می دهد. برای همین آن سطح چه از جنس سنگ باشد و یا کفپوش اپوکسی، کاغذ باشد یا آجر، در هر صورت دیگر زیبایی نخواهد داشت. هر چند در برخی از موارد باعث افت کیفیت و آسیب به بخش هایی از آن سطح می شود.

نمونه کار پولیش سنگ

نمونه کار پولیش سنگ

سنگ نیز چه از جنس گرانیت و چه مرمر یا هر سنگ دیگری، نیاز به پاک کردن دارد. این پاک کردن صرفا با انجام یک شستشوی ساده و معمولی انجام نمی شود. بلکه باید از روش ها و شیوه های به خصوصی استفاده شود. برای این کار نیازمند تخصص، ابزار و مهارت لازم است. یک مجموعه از مهارت هایی که این کار را می تواند به بهترین شکل ممکن انجام دهد. برای همین اگر در منزل خود یک نما و یا کف سنگی دارید، حتما حالا یا به زودی به پولیش و براق کردن سنگ نیاز خواهید داشت. ضمن این که باید لکه های موجود بر روی سنگ را نیز نادیده نگیرید. این لکه ها می تواند در اثر گذشت زمان کم کم بسیار ضخیم تر شوند. بنابراین بعد از گذشت مدتی دیگر پاک کردن آن ها به راحتی قابل انجام نیست.

هر چقدر که کار پاک کردن لکه های سنگ و یا پولیش و براق کردن سنگ های منزلتان را دیرتر انجام دهید کار سخت تر می شود. این قاعده تنها شامل یک نمای سنگی نیست. بلکه هر لکه ای بر روی هر سطحی به همین شکل می باشد.

چه سنگ هایی نیازمند به پولیش و براق کردن دارند؟

سوال دیگری که در این جا مطرح می شود این است که آیا پولیش و براق کردن هر سنگی امکان پذیر است؟ آیا کف پارکینگ شما باید از سنگ خاصی باشد که آن را تمیز کرد؟ سنگ ها در حالت کلی همگی بعد از گذشت زمانی، دیر یا زود دچار لکه و مشکل می شوند. برای همین جهت برگرداندن این زیبایی باید آن را پولیش و یا براق کرد. هر چند که برخی از سنگ ها دیرتر و یا زودتر نیاز به پولیش و یا پاک کردن دارند. اما در هر صورت پاک کردن سنگ از لکه ها و پولیش آن لازم خواهد بود.

سنگ مرمر و گرانیت دو سنگ بسیار کاربردی هستند که در کف ساختمان مانند کف پارکینگ ها استفاده می شوند. این دو از سنگ های زیبایی هستند که به دلیل همین ویژگی زیبایی خاصی را به کف پارکینگ یا راهروها خواهند داد. اما به همان اندازه که زیبا هستند، آسیب پذیر نیز می باشند و نیاز به کفسابی پارکینگ دارند. البته در بسیاری از مواقع لکه هایی که بر روی این سطوح ایجاد می شود، سطحی بوده و با روش های خانگی نیز قابلیت پاک شدن دارند. اما اگر این لکه ها عمیق و یا غیر سطحی باشند، تنها با دستگاه و روش های سخت پاک می شوند.

به طور کلی سنگ ها دو نوع هستند. سنگ نرم و سنگ سخت. هر دو سنگ نیازمند پولیش و براق کردن هستند. تنها تفاوتی که در این جا وجود دارد این است که روش انجام دادن آن متفاوت می باشد. در واقع نوع دستگاه و پد پولیشی که به کار برده می شود متفاوت است.

نحوه پولیش و پاک کردن لکه های سنگ

این که چطور پولیش و براق کردن سنگ انجام می شود بسیار اهمیت دارد. روش های متفاوت و گوناگونی برای این کار وجود دارد. هر کدام از آن دارای معایب و یا میزایایی هستند. اما در مجموع استفاده از پد پولیش به عنوان مهم ترین روش شناخته می شود. انواع پد پولیش گرانیتی و یا پد پولیش سنگ های نرم در این راستا کاربرد دارند. به طور کلی پولیش کردن سنگ ها دارای چند مرحله مختلف است که باید به دقت انجام شوند. اولین مرحله این پروسه مربوط به انجام دادن زیرساخت های لازم است. به این صورت که ابتدا باید سنگ به طور کامل پاک شود. یعنی در صورتی که هر گونه آلودگی و یا گرد و غبار به ویژه اگر زیاد باشد، اجرای دیگر مراحل به خوبی انجام نمی شود. بنابراین به همان اندازه که مراحل اصلی مهم هستند مرحله اولیه و یا زیر ساخت نیز مهم خواهد بود.

ضمن این که رطوبت نیز به اندازه گرد و غبار دردسرساز خواهد بود. برای همین اگر می خواهید یک پولیش یا براق کردن سنگ با کیفیت بالا داشته باشید، پس مراحل اولیه قبل از پولیش سنگ را نیز جدی بگیرید. در واقع قبل از پولیش سنگ باید آن را از رطوبت و گرد و غبار پاک کنید. این ها تنها مقده ای بودند برای شروع کار پولیش. نحوه پولیش سنگ شامل چند حالت مختلف است که آن ها را به طور کامل بررسی می کنیم.

پولیش انواع سنگ بر اساس نوع نصب سنگ

نوع اول: مراحل اجرای پولیش بر روی انواع سنگ‌های مختلف متفاوت است. به طور مثال مراحل انجام کار بر روی کابینت یا سنگ‌های کورین انجام می شود به این صورت است. ابتدا با دستگاه کفسابی لکه ها و جرم سنگ برطرف می شود. سپس پولیش‌های مخصوص ایتالیایی مانند مارک استرالوکس و استراواکس کلیندکس بر روی سنگ زده خواهد شد.

نوع دوم: این نوع سنگ بر روی کف خانه و یا پارکینگ زده می شود. به این صورت که با دستگاه کفسابی بزرگ، تک فاز یا سه فاز لکه زدایی و جرم زدایی می شود. سپس پولیش مخصوص از برندهای با وسیله ای مانند قلم مو و یا فرچه بر روی سنگ کشیده می شود.

نوع سوم: در این حالت پولیش برای سنگی زده می شود که بر روی دیواز نصب شده است. در این حالت ابتدا دیوار به وسیله واترحت به طور کامل تمیز می شود. بعد از تمیز شدن کامل دیوار مانند مراحل قبل پولیش زده خواهد شد.

استفاده از دستگاه یا ابزار مناسب صیقل دادن سنگ

در این که فرد انجام دهنده کار پولیش و صیقل سنگ چه کسی است و چگونه انجام می شود بسیار مهم است. اما نقش ابزار و یا انتخاب دستگاه نیز به همان اندازه حائز اهمیت می باشد. برای همین اگر در انتخاب دستگاه و یا ابزار مناسب با توجه به میزان آلودگی، نوع سنگ و یا دیگر شرایط اشتباه کنید، کل پروسه دچار مشکل خواهد شد. ببه طور مثال یکی از مواردی که در انتخاب دستگاه مناسب برای پولیش سنگ اهمیت زیادی دارد، نوع سنگ است. به نحوی که برای سنگ نرم باید از یک دستگاه خاص و برای سنگ های سخت از دستگاهی دیگر استفاده کرد. هر کدام از این دستگاه های پولیش دارای پولیش های مخصوص هستند.

این تنها یم نمونه خاص از انتخا ابزار مناسب است. شما می توانید این کار را با توجه به مهارت و تجربه و یا کسب اطلاعات از سایت کلینیک ساختمانی پاک انجام دهید. به یاد داشته باشید که تنها انتخاب ابزار مناسب کافی نیست. بلکه این لوازم باید با کیفیت لازم نیز باشند. تصور کنید که شما مشغول سنگسابی هستید و دارای مهارت و تجربه لازم نیز خواهید بود. با این وجود و در صورت داشتن ابزار بی کیفیت قادر نخواهید بود آن گونه که می خواهید کارتان را انجام دهید.

پولیش سنگ لابی

پاک کردن لکه ها و صیقل سنگ به روش خانگی

همیشه اوضاع آن قدر ها هم بد نیست. گاهی اوقات اوضاع به این شکل نیست به این معنی نیست که حتما باید از دستگاه و یا روش های پیچیده و سخت استفاده کرد. حتی در بعضی مواقع با شستشوی نما یا کف پارکینگ نیز کفایت می کند. در صورتی که میزان آلودگی های موجود در سطح سنگ کم باشد. در این زمان از روش های خانگی برای پولیش سنگ و پاک کردن لکه ها می توان استفاده کرد. استفاده از این روش ها چندان سخت نیست و شما تنها باید حوصله و دقت لازم را به خرج دهید. برای این کار باید ابتدا سطح سنگ را از هر گونه رطوبت و یا گرد و غبار پاک کنید. چون در این صورت گرد و غبارها و رطوبت می تواند کیفیت کار را تخت شعاع قرار دهد. از طرفی زمان انجام این کار همین آلودگی باعث خراب تر شدن اوضاع سطح سنگ می شوند. پس حتما زیرساخت ها و مراحل پیش از شروع کار را جدی بگیرید.

پس از این کار بسته به نوع آلودگی و یا ابزاری که در منزل دارید می توانید از یکی از روش های زیر استفاده نمایید.

انواع روش خانگی پاک کردن سنگ

خمیر دندان: استفاده از خمیر دندان برای پاک کردن لکه های موجود بر روی سنگ یکی از روش های معمول و خانگی برای پاک کردن لکه های موجود در سنگ است. در صورتی که می خواهید از این روش استفاده کنید باید به خاطر داشته باشید که از خمیرهای رنگی استفاده نکنید.

کاغذ سنباده: یکی از روش های ساده و راختی که در منزل نیز قابل انجام می باشد، استفاده از کاغذ سنباده برای پولیش و براق کردن سنگ است. البته بازم هم ذکر این نکته لازم است که باید قبل از سنباده کاری سنگ از عدم وجود گرد و غبار و خاک مطمئن شوید. در صورت وجود هر گونه سنگریزه سنباده کاری در جهت عکس عمل کرده و باعث ایجاد خط و خش بر روی سنگ می شود.

روغن بچه: روش دیگری که معمولا برای صیقل دادن های سطحی در منزل به کار گرفته می شود، استفاده از روغن بچه است. به این صورت که با توجه به مکانیزم و ساختار روغن بچه می توان از آن برای صسقل دادن بسیاری از سطوح استفاده کرد. سنگ نیز در صورتی که دارای ضایعات و یا ترک های ریز و جزیی باشد با روغن بچه می توان آن را پاک کرد.

براق کردن سنگ پارکینگ

روش های خانگی هر کدام دارای کاربرد و مزایا و معایب هستند. در صورتی که در این زمینه اطلاعات لازم و کافی را نداشته باشید قطعا نمی توانید نتجیه مطلوبی نیز برداشت کنید.

تفاوت براق کردن سنگ با پولیش آن

شاید شما هم با خود بگویید که در صورتی که پولیش سنگ را انجام دهیم، نیازی به براق کردن و یا صیقل دادن هست یا خیر؟ قطعا بله! دلیل این موضوع این است که شما زمانی که کار پولیش سنگ را انجام می دهید در واقع به نوعی سنگ را صاف و آن را از هر گونه برآمدگی و یا ترک های ریزه مبرا خواهید کرد. اما این تنها کافی نیست. برای زیبا شدن و یا به عبارت بهتر حفظ زیبایی سابق سنگ، نیاز به براق شدن نیز دارد. در این صورت سنگ شما درست مانند روز اول جلای خود را به دست خواهد آورد.

به طور کلی برای برگرداندن زیبایی سنگ سه عمل متفاوت نیاز خواهد بود. اولین کاری که باید انجام داد، پاک کردن سنگ است. دومین کار نیز پولیش سنگ می باشد. سومین و آخرین قدم نیز مربوط به براق کردن سنگ می باشد. شما با این کار می توانید سه عمل پاک شدن سنگ، رفع ترک ها و برجستگی های ناموزون و نیز براق شدن سنگ را انجام دهید.  بنابراین انجام ندادن هر کدام از این سه مرحله به منزله ناقص شدن کار می باشد.

پولیش و براق کردن سنگ در تهران

تعیین زمان مد نظر برای انجام ترمیم ظاهر سنگ تا حد زیادی مربوط به میزان رفت و آمد، آلودگی محیطی و دیگر پارامترها دارد. اگر در شهر تهران زندگی می کنید پس به خوبی با میزان آلودگی موجود در این هر نیز آشنا هستید. برای همین انجام پولیش سنگ و براق کردن سنگ در تهران بیشتر از هر شهر دیگری نیاز است. در شهر تهران میزان رفت وآمد در آپارتمان ها و به طبع آسیب دیدگی سنگ ها نیز بیشتر می باشد. در نتیجه در صورتی که دارای پارکینگ اختصاصی در آپارتمان خود هستید حتما باید پولیش سنگ را فراموش نکنید. البته سنگ ها همیشه در جاهای عمومی همچون راهرو و لابی نصب نمی شود. بلکه در داخل منزل نیز امکان استفاده وجود دارد. در نتیجه در این مکان ها نیاز کمتری به پولیش سنگ خواهد بود.

سخن نهایی این که در صورتی که در ساختمان شما از سنگ در کف مکان خاصی همچون داخل منزل، راهروها، پارکینگ یا لابی است، نسبت به ترمیم یا پولیش سنگ بی تفاوت نباشید. تیم نماشویی و کفسابی پاک تهران در سریع ترین زمان ممکن کار را آغاز خواهد کرد.

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)