تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

نورپردازی نمای ساختمان با طناب و بدون داربست

زیبایی و جلای یک ساختمان را می توان از راه های مختلفی به دست آورد. راه هایی که بسته به هزینه ای که شما خواهید کرد، اثربخش خواهند بود. یکی از این راه ها استفاده از نورپردلزی است. با اجرای یک نورپردازی دقیق و اصولی می توانید ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن زیبا کنید. نورپردازی نمای ساختمان با طناب، یکی از بهترین راه های ممکن برای زیباسازی فضای بیرونی هر ساختمان است. در این روش بدون استفاده از داربست فرد نماکار از بالای ساختمان آویزان شده و نورپردازی را انجام خواهد داد.

مسئله ای که در این میان وجود دارد این است که شما نیاز به مجموعه ای از اطلاعات برای سفارش این کار خواهید داشت. ما در این جا تمامی اطلاعات و اقدامات لازم برای اجرای نورپردازی نمای بیرونی آپارتمان را خواهیم گفت.

چرا از نورپردازی ساختمان استفاده می کنند.

همان طور که گفته شد راه های زیادی برای زیبایی ساختمان وجود دارد. راه هایی که هر کدام می تواند هزینه و یا صرف انرژی بیشتری را بطلبد. از نظافت نمای ساختمان گرفته تا کارهای مربوط به کف ساختمان که مربوط به کفسابی پارکینگ و غیره می باشد. اما برای فضای بیرونی ساختمان معمولا اولین راهی که به ذهن خطور خواهد کرد، نورپردازی نمای ساختمان بدون داربست است. به این صورت که شما می توانید با استفاده از نصب چراغ های مخصوص نما، شکل ظاهری و بیرونی ساختمان را زیباتر کنید. این موضوع به ویژه در هنگام تاریکی شب، نما را از هر فاصله ای زیبا و عالی خواهد کرد.

نورپردازی نمای ساختمان

نوردهی نمای بیرونی هر ساختمان جلوه و شکوه آن ساختمان می باشد. در واقع چیزی که در هنگام تاریکی شب از ساختمان نمایان است همان نورپردازی است. برای همین ساختمان شما با هر طرح و جنس نما، چه طرح آجر باشد و چه سنگ و کامپوزیت، در هر صورت در تاریکی مشخص نخواهد بود.

بنابراین این نورپردازی است که ساختمان را زیبا و به اصطلاح عامیانه های‌کلاس می کند! پس درست است که این موضوع به مهمی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان نیست، اما اجتناب ناپذیر نیز می باشد. پس در هر صورت، پیشنهاد ما به شما در نظر گرفتن هم ایمنی و هم زیبایی ساختمان است.

نحوه طراحی نورپردازی آپارتمان

موضوع نورپردازی ساختمان یک کار کاملا تخصصی و البته نیازمند مشورت با کارفرماست. مشورت از این نظر که کارفرما ابتدا طرح پیشنهادی خود را ارائه می دهد. بعد از آن ما نورپردازی را طبق طرح شروع خواهیم کرد. در واقع برای شروع به کار نورپردازی، ما طبق اصولی که شما می خواهید کار را شروع خواهیم کرد. اما از آنجایی که طراحی نورپردازی نمای ساختمان یک امر تخصصی است‌، این کار شاید بعد از تغییرات جزیی انجام شود‌.

در هر صورت و با هر طراحی و دیزاینی که در نظر داشته باشید، ما نورپردازی را انجام خواهیم داد. اگر طراحی خاصی را در نظر نداشته باشید، ما خود چند طرح آماده را به شما پیشنهاد خواهیم داد. انتخاب طرح مناسب برای نورپردازی ساختمان یکی از مهمترین بخش‌ های کار است. به طور کلی مهمترین فاکتورهای زیر در این انتخاب موثر هستند.

  • ظاهر و شرایط ساختمان
  • رنگ و میزان نور
  • نوع کاربری ساختمان
  • سلیقه کارفرما

البته فاکتورهای دیگری نیز در این زمینه موثر خواهند بود که از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

انواع سبک نورپردازی ساختمان

سبک‌های نورپردازی ساختمان می‌ تواند با توجه به عوامل مختلفی تغییر کند. عواملی که پیشتر نیز ذکر شد. در مجموع با استفاده از نور، جلوه‌ های مختلفی را می توان ایجاد کرد. اما این که از چه سبکی برای نورپردازی استفاده خواهید کرد یک نکته بسیار مهم خواهد بود. در هر سبک از نورپردازی یک سری از مزایا و معایب نهفته شده که می تواند کل روند کار را تحت تاثیر خود بگذارد. برای همین ما در این بخش، انواع سبک‌ های نورپردازی ساختمان را با شما در میان خواهیم گذاشت.

نورپردازی مستقیم

در این سبک، نور به صورت مستقیم بر روی نما به کار گرفته می‌ شود. این نوع نورپردازی برای روشنایی مستقیم فضای خارجی نما مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در روش نورپردازی مستقیم نمای ساختمان یک سری از تجهیزات نورپردازی بر روی نما نصب می شود. این روش معمولا برای پرتاب نور به کل فضای بیرونی ساختمان به کار گرفته خواهد شد. به طور معمول تجهیزات نوردهی مستقیم نما ذر پایین ساختمان نصب می شوند. با این کار طیف نورهای جذابی به کل ساختمان تابیده می شود.

نورپردازی غیرمستقیم یا توکار

در این سبک، نور به صورت پنهان از سطح نما، کار گذاشته می‌ شود. این نوع نورپردازی یکی از پر استفاده ترین سبک نورپردازی نمای ساختمان است. با روش نورپردازی غیر مستقیم نمای ساختمان ما می توانیم از تجهیزات نورپردازی به صورت پنهان استفاده کنیم. تجهیزات و لامپ های مورد استفاده در این روش کاملا به صورت توکار است. هرچند که از فاصله دور این تجهیزات مشخص نیستند اما پنهان سازی لازم است. برای همین با وجود داشتن هر اندازه ای می توانیم آن ها را پنهان و نورشان را بر روی سطح نما بتابانیم.

امروزه در اکثر ساختمان های مسکونی از ترکیب این روش یعنی مستقیم و غیر مستقیم استفاده می شود. ترکیب این روش بسته به شرایط ساختمان و فاکتورهای دیگر دارد. بنابراین لزوما استفاده از هر دو روش یا یکی از آن ها نمی تواند کارساز باشد.

نورپردازی نقطه‌ای

این نوع نورپردازی با استفاده از لامپ‌ها به صورت نقطه‌ای انجام می‌شود که به اجسام یا نقاط خاص تمرکز دارد. این سبک برای برجسته کردن یک نکته خاص از ساختمان یا ایجاد نقاط تاکید در فضا استفاده می‌شود. به عبارت ساده تر، ما می خواهیم یک نقطه از نورپردازی نمای ساختمان را با این کار برجسته تر نشان دهیم. از این روش معمولا برای همه ساختمان ها می توان استفاده کرد. پس کاربرد این نوع نورپردازی نسبت به سایر نورپردازی ها کمتر می باشد.

نورپردازی دیواری

در این سبک، نور به سمت دیوارها و سطوح عمودی فرستاده می‌شود. این روش به منظور برجسته کردن دیوارها، تخته‌ها یا آثار هنری استفاده می‌شود. معمولا از این روش برای ساختمان های مسکونی استفاده نمی شود. صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و در بعضی از نماهای خاص کاربرد دارد.

نورپردازی ساده نما بدون داربست

در بسیاری از مواقع هدف از نورپردازی صرفاً استفاده از نورهای ملایم و ساده برای تاریک نبودن فضای بیرونی ساختمان است. برای همین در این گونه ساختمان‌ها ما یک طرح ساده بدون استفاده از تجهیزات نورپردازی پیشرفته را پیشنهاد خواهیم داد. در این روش ما غالبا از نورپردازی غیر مستقیم استفاده می‌کنیم. بهترین روش برای نورپردازی ساده نمای ساختمان با طناب راپل و استفاده از روش توکار یا غیر مستقیم است. تمامی لامپ ها و یا تجهیزاتی که در این روش به کار گرفته می شود، همگی به صورت پنهان و توکار هستند.

استفاده از نورپردازی‌های مستقیم و نقطه‌ای نیز برای یک نمای ساده ساختمان می‌تواند کلی تاثیرگذار باشد. بنابراین نیازی به استفاده از تجهیزات آن چنانی نخواهد بود. نورپردازی برای ساختمان هایی که دارای یک نمای ساده هستند و هزینه ای برای نمای آن ها نشده نیز می تواند کاملا کارساز باشد. در واقع یک نمای ساختمان از هر جنس و کیفیتی که باشد در تاریکی شب همه چیز پنهان می شود. پس در هنگام تاریکی شب، این نورپردازی ساختمان است که می تواند جلوه ساختمان را تغییر دهد. در نتیجه اگر به نمای ساختمان در شب اهمیت می دهید حتی یک نورپردازی ساده یز می تواند کلی تغییرات ایجاد کند.

روش مناسب برای نورپردازی ساختمان

هر یک از این انواع نورپردازی های ساختمان بر اساس نیازها، طراحی‌ های معماری و اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین روش خاصی به عنوان بهترین روش نورپردازی نمای ساختمان شناخته نمی شود. شما نمی توانید برای تمامی ساختمان ها، یک نورپردازی را انتخاب کنید. داشتن تنوع بالا در اجرای نوردهی به ساختمان می تواند کیفیت کار بسیار بالا ببرد. طرحی که قصد اجرای آن را دارید باید به صورت کامل بررسی شده و بهترین سبک ممکن را برای آن انتخاب کرد.

قدرت نورپردازی را دست کم نگیرید

شما یک ساختمان را یا در شب خواهید دید و یا در روز. پس ما باید زیبایی نمای یک ساختمان را به دو بخش مختلف تقسیم کنیم. یعنی نمای ساختمان در دو حالت شب و روز. هر دو حالت یعنی شب یا روز ویژگی های خاص خود را خواهند داشت. بنابراین اگر می خواهید ساختمان شما در روز جلوه زیبایی داشته باشد، باید از یک نمای زیبا (سنگ، طرح آجر، کامپوزیت و غیره) استفاده کنید. اما اگر این زیبایی در شب نیز برای شما اهمیت دارد، پس باید از نورپردازی با طناب نمای ساختمان نیز استفاده کنید.

طبیعتا ساختمانی که هم از سنگ های زینتی همچون گرانیت و مرمر برای نمای خود استفاده می کند و هم نورپردازی، زیبایی دو چندانی خواهد داشت. در نتیجه این زیبایی بستگی به میزان هزینه و صرف انرژی دارد که شما خواهید داشت. همچنین می توانید زیبایی ساختمان خود را نیز به دو بخش داخل ساختمان و بیرون از ساختمان تقسیم کنید. در واقع با زیبایی فضای بیرونی ساختمان شما قادر خواهید بود که نصف راه را طی کنید.

سخن پایانی

اگر زیبایی و جلوه بیرونی ساختمان برای شما اهمیت دارد، بهترین راه برای این کار نورپردازی است. شما با یک بار صرف هزینه می توانید ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن زیبا کنید. جهت ثبت سفارش نورپردازی نمای ساختمان با شماره 09125252353 تماس بگیرید. به کلینیک ساختمانی پاک اعتماد کنید. ما دارای یکی از بهترین تیم های نورپردازی ساختمان در تهران هستیم. همراه شما برای ساختمانی زیباتر هستیم.

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)