تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

راپل کار نما در تهران و کرج و قیمت راپل کاری ساختمان

اصولا با گذشت زمان هر چیزی که در گذشته برای اسنان ها به طور سخت تری انجام می شد، راحت تر انجام می شود. این راحتی انجام کارها را می توان در بسیاری از موارد مشاهده کرد. یکی از این موارد در کارهای ساختمانی است که با استفاده از طناب راپل بسیاری از کارها راحت تر شده است. یک راپل کار نما می تواند انواع کارهای ساختمانی را انجام دهد. از نماشویی شیشه و یا نظافت نما گرفته تا نصب پیچ و رولپلاک نمای ساختمان. همگی با استفاده از طناب راپل قابل انجام است.

شما عزیزان می توانید برای درخواست ارسال راپل کار نما در تهران و کرج با شماره 09125252353 تماس حاصل فرمایید.

امروزه دیگر بیشتر خانه‌هایی که ساخته می‌شوند به صورت آپارتمانی هستند. ساختمان‌هایی با تعداد طبقات زیاد و حتی آسمان خراش‌ها. اگر بخواهیم از بعد نمای بیرونی این ساختمان‌ها نگاه کنیم، مسائل زیادی وجود خواهد داشت. کارهایی که در واقع مربوط به نمای ساختمان می‌شود. ساخت نما با استفاده از سنگ سرامیک شیشه و یا حالتی دیگر. این موارد در واقع کارهایی هستند که قاعدتاً یک راپل کار نما انجام می‌دهد.

راپل کار نما

این کار یعنی کار با طناب راپل یک حرفه و تخصص خاصی است که اگر فرد دارای تخصص و تبحر بالایی نباشد می تواند باعث بروز حوادث و اتفاقات ناگواری شود. برای همین به همان اندازه که به نحوه انجام کارهای مربوط به نمای ساختمان اهمیت می دهیم باید نسبت به کسی که با راپل کار می کند نیز اهمیت بدهیم. در ادامه تمامی اطلاعات و ویژگی های یک فرد راپل کار نما اشاره خواهیم کرد.

 

راپل کار کیست و چه کاری انجام می دهد؟

یکی از واژه هایی که امروزه از آن برای تعریف یکی از مشاغل استفاده می شود، راپل کار است. یک استاد راپل کار نما می تواند تمام کارهای مربوط به نمای ساختمان را با استفاده از طناب راپل انجام دهد. روال کار با طناب راپل از نظر اجرایی بسیار ساده تر از داربست بوده و استادکار با آویزان شدن از بالای ساختمان به پایین می تواند به راحتی هرچه تمام تر کار را انجام دهد.

واژه راپل و کار با طناب راپل چندان قدیمی نیست. اما آن قدر بهتر از داربست بوده که برای بسیاری از موارد عملا داربست را به عنوان رقیب حذف کرده است. این یعنی کار با طناب راپل بسیار بهتر از داربست است. اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم می توانیم بگوییم فردی که با طناب راپل کار می‌کند را راپل کار نما می‌گویند. فردی که با استفاده از طناب رابل از بالای ساختمان به پایین آویزان شده و کارهای مربوط به نورپردازی نمای ساختمان یا غیره را انجام می‌دهد.

این کار یعنی انجام دادن کارهای مربوط به نمای ساختمان با استفاده از طناب راپل یک کار کاملا تخصصی است. شما نمی‌توانید که یک فردی که تا به حال با طناب راپل کار نکرده را برای این کار انتخاب کنید. شاید درست مانند صخره نوردی که اگر از پیش حرفه و مهارت نداشته باشید، با وجود طناب بسته شده به شما هم می‌توانید آسیب ببینید. یک فرد راپل کارنما هم باید تعادل خود را حفظ کند و هم کار را به درستی انجام دهد.

طناب راپل چیست؟

کابل راپل یکی از پرکاربردترین ابزار در صنعت ساختمان است. در واقع این طناب را می توان دست راست یک فرد در صنعت ساختمان سازی دانست. برای این که این طناب می تواند به شکل بسیار یهتری نسبت به یک داربست عمل کند. در واقع با استفاده از ناب می توان بدون دردسر کارهای ساختمانی را انجام داد. اما طناب راپل چیست؟ از چه موادی در ساخت آن استفاده شده است.

طناب راپل درواقع یک نوع طناب است که برای فعالیت‌های کوهنوردی، صعودهای سنگی و ماجراجویی‌ های خارج از معمول استفاده می‌ شود. این نوع طناب به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، مانند انعطاف‌پذیری و استحکام، برای کارهای ناهموار و ارتفاعات زیاد بسیار مناسب است. برای همین می توان به راحتی از آن برای امور ساختمانی نیز استفاده کرد‌.

از این طناب می توان برای کارهای زیادی استفاده کرد. بنابراین نمی توان کاربرد آن را محدود به یک کار خاص دانست. به طور کلی با ظهور طناب راپل در صنعت ساختمان، انقلاب بزرگی در این زمینه به وجود آمد. برای همین در سال های اخیر استقاده از این طناب به شدت زیاد شده است.

چرا از داربست استفاده نمی کنیم

یکی از سوالاتی که شاید شما به ذهنتان خطور کند این است که چرا از روش سنتی یعنی داربست استفاده نمی‌کنیم. شاید از نظر برخی از افراد استفاده از داربست بسیار ایمن‌تر باشد. اما این طرز تفکر کاملاً اشتباه است. خطرات جانی که در پی استفاده از داربست وجود دارد قابل قیاس با استفاده از طناب راپل نیست. طناب راه به گونه‌ای ساخته شده که حتی تا چندین برابر وزن فرد راپل کارنما را هم می‌ تواند تحمل کند.

از خطرات و مسائل مربوط به تلفات جانی که بگذریم استفاده از داربست می‌ تواند هم هزینه بیشتری را روی دست شما بگذارد و هم زمان بیشتری صرف آن کنید. تصور کنید که نمای ساختمان شما یک نمای شیشه‌ ای باشد. در این صورت هر چند ماه یک بار باید نمای ساختمان خود را شستشو دهید. اگر بخواهید هر چند ماه یک بار از داربست برای این کار استفاده کنید، هزینه، انرژی و زمان زیادی صرف داربست خواهد شد. اما به لطف یک استاد راپل کار نما می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

مهارت های راپل کار

یک استاد راپل کار نما در حالت کلی باید دو مهارت را داشته باشد. مهارت اول نحوه استفاده صحیح و اصولی از طناب راپل است. دومین مهارت، داشتن تخصص لازم در زمینه امور ساختمانی. مهارت کار با طناب تنها آویزان شدن نیست. بلکه باید آن قدر تسلط بر شرایط و اوضاع داشته باشد که بتواند به راحتی هر چه تمام تر کار خود را انجام دهد. ضمن این که ترسی از ارتفاع یا آویزان شدن از هر ساختمانی را نیز نداشته باشد.

درست است که این کار با استفاده از طناب‌ های بسیار محکمی به نام راپل انجام می‌شود. اما اگر ترس از ارتفاع داشته باشد هرگز نمی‌ تواند کار را به درستی انجام دهد. پس یکی از مهارت‌ هایی که فرد راپل کار نما دارد این است که از ارتفاع نیز هیچ چگونه ترسی نداشته باشد. به طور کلی کار کردن در ارتفاع زیاد و حفظ کیفیت انجام کار در همان شرایط یکی از سخت ترین کار راپل کار می باشد.

ایمنی و ضریب اطمینان راپل کارنما

مسئله ایمنی و عدم بروز حوادث در حین انجام کار برای استاد کار نما بسیار مهم است. اگر این ایمنی تضمین نشود. مطمئن باشید تمام کار زیر سوال خواهد رفت. ضریب اطمینان افراد قبل از سفارش انجام کارهای مربوط به نمای ساختمان بسیار کم خواهد شد. پس ما چه بخواهیم چه نخواهیم مجبور هستیم که ایمنی و ضریب اطمینان راپل کار نما را بالا ببریم. موضوعی که باعث می‌شود هم کارفرما خیالش راحت باشد و هم ما!

اما برای اینکه بدانید که ضریب اطمینان و ایمنی یک طناب راپل چقدر بالاست، باید به شما یک سری اطلاعات خاص را بدهیم. این نوع طناب‌ها یعنی طناب راپل از پلی آمید ساخته شده که دارای الیافی کاملا یکپارچه می باشد. البته این نوع طناب به صورت داینامیک بوده که نوع دیگر آن استاتیک نام دارد.

انواع طناب راپل

طنابی که در ساختمان سازی ها و یا کارهای مربوط به نمای ساختمان استفاده می شود راپل نام دارد. اما ویژگی ها و مشخصات طناب راپل چیست؟ طناب راپل یک طناب مستحکم و ساخته شده از پلی آمید بوده که دارای نوع استاتیک و داینامیک می باشد. هر کدام از این طناب ها دارای خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند.

طناب راپل استاتیک

یک طناب بدون قدرت کشش و انعطاف پذیری پایین است. طنابی که شاید راپل کارهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. استفاده از آن به تجربه بالایی نیاز دارد. استفاده از طناب راپل استاتیک بسیار سخت‌تر از طناب داینامیک بوده و برای همین هر کسی نمی‌تواند با آن کار کند. اینجاست که مهارت راپل کار نما مشخص می شود.

طناب راپل داینامیک

نوع دیگری از این طناب‌ ها هست که دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود می باشد. برخلاف طناب استاتیک طناب داینامیک راپل قدرت کششی زیادی دارد. البته طناب داینامیک خود به چند مدل دیگر تقسیم می‌ شود. انواع طناب راپل داینامیک شامل تک طناب نیم طناب و طناب دوقلو است. هر کدام از این طناب ها را می توان برای کار و شرایط خاصی در نظر گرفت.

نوع تک طناب راپل

این نوع راپل دارای قطر 0.9 تا 1 سانتی متر است. نکته خاصی که این طناب دارد این است که قطر آن را می توانید خود انتخاب کنید. شاید در نگاه اول این گونه به نظر بیاید که اگر قطر آن را بالاتر ببریم پس ایمنی آن نیز افزایش پیدا کرده و گار راحت تر است. بله ایمنی کاملا بالاتر می رود، اما قاعدتا افزایش قطر یعنی افزایش وزن و این یعنی کار در ارتفاع های زیاد سخت تر می شود. اگر راپل کار نما از بالای یک ساختمان بیست طبقه به طبقات پایین آویزان شود قطعا طول زیادی از طناب استفاده می شود. در این صورت با طول و قطر زیاد وزن طناب نیز به همان اندازه افزایش پیدا خواهد کرد.

استادکار راپل ساختمانی

ما از لفظ استادکار راپل کار نما برای کسانی استفاده می کنیم که دارای مهارت و تخصص بسیار زیادی در طناب راپل است. در این شرایط ما می توانیم نام استاد را برای آن فرد بگذاریم. استادکار راپل نما به کسی گفته می شود که مهارت بالایی در کار با طناب راپل دارد‌. نه تنها کار با راپل، بلکه تخصص بالایی نیز در زمینه ساختمانی دارد. مهارت نماشویی شیشه، ترمیم و تعمیرات سنگ نمای ساختمان و یا نصب سنگ نما از این نهارت ها است. در واقع متخصصان امور ساختمانی برای انجام تخصص خود در ساختمان، در کار با طناب راپل نیز مهارت پیدا کرده اند.

بنابراین می توانید با کمک این افراد هر گونه کار ساختمانی خود را اجرایی کنید. در سال های گذشته به دلیل استقبال خیلی خوبی که از طناب راپل صورت گرفت، متخصص راپل کار نما جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. تخصصی که کاربردهای آن به طور ویژه ای گسترش پیدا کرده است. برای همین راپل کار نما فردی بسیار مهم و حیاتی در این زمینه می باشد.

بهترین راپل کار تهران

برای اختصاص دادن عنوان بهترین بهترین راپل کار نما تهران نمی توان به راحتی اقام کرد. در واقع برای دادن این نشان به یک فرد خاص باید معیارها و فاکتورهای زیادی را بررسی قرار داد نمی توان به طور کامل و قطعی مشخص کرد که چه کسی بهترین راپل کار است. برای همین ما جهت بررسی هر چه بهتر این موضوع سعی کردیم تا برخی از فاکتورهای لازم در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

راپل کار نما در تهران

هرکدام از فاکتورهایی که قصد معرفی کردن آن ها را داریم، نشان از نحوه عملکرد استادکار می باشد. برای همین ما باید نسبت به این موارد اطلاعات لازم را داشته باشیم تا بهتر با این موضوع آشنا شویم. طبیعتا با دانستن قیمت راپل کار در تهران به شکل بسیار بهتری می توانیم کارهای خود را پیش ببریم. در نتیجه ما در اینجا سعی کردیم تا این فاکتورها را به شما بازگو کنیم. این معیارها شامل موارد زیر می باشد.

کیفیت انجام کار

اولین معیار برای تعیین بهترین راپل کار نمای تهران را می توان مربوط به کیفیت انجام کار دانست. از این نظر این موضوع اهمیت زیادی پیدا می کند که اصولا یک فرد راپل کار که در کارهای ساختمانی حضور دارد، کارش با نمای ساختمان است. در واقع استفاده از طناب راپل برای کارهای مربوط به زیبایی ساختمان خواهد بود. بنابراین نتیجه کار یک فرد راپل کار به شدت در چشم خواهد بود. این موضوع یعنی کیفیت بالای راپل کار می تواند حسابی نمای ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد.

در اصل زیبایی و کیفیت نمای ساختمان کاملا با کیفیت انجام کار راپل کار نما یکسان خواهد بود. این دلیل خوبی است تا ما متوجه دلیل اهمیت کار راپل کار بشویم. زیبایی نمای ساختمان یک موضوع با حساسیت بالا بوده و نقش راپل کار در این زیبایی کاملا مشخص می باشد. البته این کیفیت کار مربوط به دو کار است که یکی از آن ها، کار با طناب راپل است. دیگری مربوط به کیفیت انجام خدمات ساختمانی همچون پیچ و رولپلاک سرامیک نمای ساختمان خواهد بود. کار اول مربوط به ایمنی خود راپل کار است و کار دوم مهارت تخصصی در انجام کار ساختمانی. برای همین استاد راپل باید هر دو گزینه را داشته باشد.

سرعت و دقت عمل استادکار

مسئله دیگری که اهمیت زیادی دارد این است که استاد کار باید سرعت عمل داشته باشد. به ویژه یک راپل کار نما سریع در کرج می تواند حسابی در پیشبرد کارها مفید واقع شود. در شهر بزرگی مانند تهران ساختمان ها معمولا تعداد طبقات زیادی دارند و این موضوع باعث طولانی شدن زمان انجام کار خواهد شد. در نتیجه باید راپل کاری را به کارگیری کنید که از سرعت عمل بالایی برخوردار باشد. سرعت بالا در عین داشتن کیفیت، باعث می شود یک خروجی بسیار خوب نصیب شما شود.

راپل کار نما در کرج

به یاد داشته باشید که تنها سرعت خوب، نمی تواند تضمین کننده کیفیت کار باشد. برای امشخص شدن این که کی بهترین راپل کار است، باید سرعت و دقت در کنار هم باشد. بدون داشتن یکی از این معیارها نمی توانید با قاطعیت مشخص کنید که کی بهترین خواهد بود.

سروقت بودن کارها

شاید از نظر بسیاری از افراد این فاکتور مهمترین و اصلی ترین عامل برای انتخاب بهترین راپل کار نما در کرج باشد. بهترین از این نظر که به صورت مشخص و دقیق کارها را در زمان مقرر شده انجام دهد. امروزه زندگی انسان ها به نحوی است که حتی چند دقیقه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. حال تصور کنید که سفارش کار بهترین راپل کار نمای تهران را نیز انجام داده اید. اما این راپل کار، در زمان مقرر شده حضور پیدا نمی کند. در این صورت تمام برنامه ها و کارها به خوبی پیش نخواهد رفت. در این صورت هر چقدر هم که کیفیت کار بالا باشد برنامه ها بهم ریخته می شود.

یک راپل کار به اصطلاح آن تایم، کار خود را در زمانی که تعیین کرده، انجام می دهد. چون در صورت هر گونه بد قولی، اعتماد کارفرما به کلی خراب شده و دیگر جایی برای کار کردن این گونه راپل کارها وجود ندارد. پس حضور به موقع استادکار بسیار اهمیت بالایی دارد.

داشتن نمونه کار

این که یک استادکار ادعا کند که بهترین است دلیلی بر این نیست که لزوما بهترین است. برای اثبات این موضوع نیاز به داشتن نمونه کار می باشد. با دیدن نمونه کارهایی که در حین زمان به دست آمده، خیال کارفرما راحت خواهد شد. برای برخی از مشاغل چیزی به نام نمونه کار وجود ندارد. اما با داشتن نمونه کار ترمیم نمای سنگی ساختمان و پیچ و روللاک نما می توانید به راحتی انتخاب خود را انجام دهید. در واقع این نمونه کارها یک ویترین کامل از خدمات قابل ارائه می باشد.

هر کدام از نمونه کار بهترین راپل کار نما یک چکیده از بهترین کار استاد کار است. زمانی که کارفرما این موارد را می بیند، می تواند سلیقه و یا نمونه دلخواه خود را نیز انتخاب کند. در مجموع با دیدن این نمونه ها دقیقا چیزی که از استاد کار نیاز خواهید داشت را می توانید عملی کنید.

 

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)