تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

براق کردن سنگ کف | بهترین مواد پولیش سنگ کف

زیبایی یک نمای ساختمان، کف پارکینگ یا راهرو وتمامی نقاط یک ساختمان وابسته به کیفیت سنگ است. نه صرفا کیفیت سنگی که انتخاب کرده اید. سنگی که یک بار آن را نصب خواهید کرد. بلکه سنگی که بعد از نصب براق و یا دارای سطحی صیقلی و صاف باشد. این که سنگ به کار گذاشته شما از چه نوع و چه کیفیتی باشد نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. اما برای هر چه زیباتر شدن شما می بایست از انجام برخی کارها برای سنگ امتناع نکنید. انتخاب بهترین متریال و مواد برای براق کردن سنگ کف پولیش سنگ اهمیت بسیار زیادی در زیبایی سنگ خواهند داشت. مواردی که نیاز به تخصص و معارت بالایی خواهند داشت.

برای همین در صورتی که تصمیم به انجام این کار ها دارید، می بایست برخی از اطلاعات مهم را نیز در اختیار داشته باشید. این اطلاعات تنها برای انجام دهندگان کار نیست و دانستن آن ها برای کارفرما نیز لازم خواهد بود.

براق کردن سنگ کف

براق و پولیش سنگ به چه چیزی گفته می شود؟

بسیاری  از اجسام موجود در دنیای ما، ذاتا دارای سطحی صاف و صیقلی نیستند. اما این پتانسیل را نیز دارند که سطح آنها صاف و صیقلی شود. در واقع با ایجاد تغییرات بر روی سطحشان، آن ها را به همان شکلی در می‌ آوریم که می‌ خواهیم. یکی از این اجسام سنگ می‌باشد.  حال سنگ‌، خود دارای انواع و اقسام حالات مختلف است. از سنگ‌ هایی همچون گرانیت و مرمر برای نماهای بیرونی ساختمان‌ ها استفاده می‌ شود. اما حتی یک سنگ گرانیت یا مرمری در حالت اولیه سطح کاملاً صاف و صیقلی ندارد. برای همین باید با یک سری تغییرات لازم سطح آن ها را کاملا صاف و هموار کنیم.

پس از آن که سطح یک سنگ کاملا صاف و آماده نصب شد، آن را در یک نما و یا کف ساختمان نصب می کنند. اما همانطور که گفته شد، ذات سنگ به صورت صاف و صیقلی نمی باشد. در نتیجه متاسفانه این سطح صاف و هموار تمایل دارد که به حالت اولیه خود بازگردد. برای همین بعد از گذشت زمان به دلیل برخی دلایل، سطح سنگ ناهموار و کدر می شود. بنابراین باید برای این که سنگ را به حالت صاف صیقلی سابق خود در بیاوریم، باید با بهترین مواد و متریال براق کردن و پولیش سنگ آن را جلا دهیم.

اهمیت جلا دادن و پولیش سنگ

هر سنگی دارای یک نوع جنس خاصی است که با توجه به نوع آن باید یک سری مراقبت های لازم را برای آن انجا داد. یکی از مراقبت هایی که باید انجام داد، براق کردن سنگ کف و پولیش آن است. این کار نیازمند داشتن اطلاعات کافی، تخصص، تجهیزات و البته متریال عالی است. برای همین هر کدام از این موارد دست به دست هم داده و خروجی کار را تضمین می کنند. مواد و متریال براق کردن سنگ، یکی از موارد مهمی است که باید حتما نسبت به کیفیت آن توجه زیادی داشت. در صورتی که از متریال نامرغوب برای پولیش سنگ استفاده کنید، سنگ به درستی جلا داده نمی شود.

این جاست که اهمیت مواد پولیش و براق کردن سنگ نمود پیدا خواهد کرد. در واقع تقریبا اصلی ترین بخش از جلا دادن سنگ، متریال انتخابی آن است. این که از بهترین متریال برای جلا دادن، براق کردن و پولیش سنگ استفاده می کنید یا خیر. در واقع خروجی کار تا حد زیادی وابسته به همین موضوع می باشد. پس اگر می خواهید بالا بردن کیفیت پولیش سنگ کف آپارتمان و میزان براق شدن آن را داشته باشید، مواد بهتری را انتخاب کنید. هر چند که مهارت و تخصص لازم در این زمینه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. شما نمی توانید که خروجی کار را تنها وابسته به متریال کنید.

انواع مختلف مواد پولیش سنگ

شاید تنوع در انتخاب مواد، فارغ از نوع شرکت و یا برند تولید کننده مواد پولیش سنگ زیاد نباشد. به این دلیل که غالبا از دو نوع ماده برای جلای سنگ استفاده می شود، یک نوع آن به صورت مایع بوده و نوع دیگر نیز به صورت واکس می باشد. البته کاربرد نوع واکس پولیش سنگ به دلیلی راحتی استفاده، بیشتر می باشد. نوع واکس سنگ بنا بر سنگ های مختلف یا نوع تولید کننده واکس سنگ می تواند متفاوت باشد.

در این جا ما به دو ماده اصلی برای پولیش و براقی سنگ اشاره می کنیم. دو ماده که کاربردهایشان نیز متفاوت می باشد.

آلومینا یا آلومینیوم اکسید شده

آلومینیوم اکسید شده یا اصطلاح علمی تر آن آلومینا، یک ماده شیمیایی است که از آن برای پولیش سنگ و براق ردن آن استفاده می کنند. این ماده شیشایی در واقع اکسید شده ماده آلومینیوم می باشد. ماده ای که در برابر گرمای بیش از حدی که دارد یک ماده عالی برای پولیش به حساب می آید. از این ماده می توان برای پولیش سنگ هایی استفاده کرد که در معرض گرما و حرارت هستند. در مجموع از این نوع ماده پولیش جهت صاف کردن و پولیش دادن سنگ استفاده می شود.

قدرت پر کردن منافذ ایجاد شده بر روی سنگ، از دیگر قابلیت هایی است که این ماده شیمیایی دارد. ضمن این که بعد از استفاده از آلومینا برای پولیش سنگ، ماندگاری بسیار خوبی خواهد داشت. البته این ماده شیمیایی کاربردهای دیگری به جز پولیش دادن سنگ نیز دارد. ما غالبا از این ماده شیمیایی برای صاف و صیقلی کردن سنگ استفاده می‌شود.

نمونه کار براق کردن سنگ کف

ماده SIC یا سیلکون کاربید

یکی دیگر از مواد مناسب پولیش دادن سنگ و براق کردن آن سیلیکون کاربید است. یک ماده دیگر با قابلیت های منحصر به فرد که برای پولیش سنگ از آن استفاده می کنند.این ماده شیمایی در واقع از دو ماده سیلیکون و کاربید تشکیل شده است. ترکیبی فوق العاده که دارای استحکامی بی نظیر است. برای همین در برابر ساییدگی و ضربات شدید مقاومت بسیار خوبی دارد. از این رو می توان از این ماده شیمیایی برای مکان هایی استفاده کرد که کف آن محل، احتمال برخورد اجسام سنگین و تیز وجود دارد. مکان هایی همچون کارخانه و انبارهای بزرگ صنعتی که احتمال ساییدگی سنگ بالا است. این ویژگی باعث که این ماده شیمیایی محبوبیت زیادی در مکان های صنعتی و نیمه صنعتی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: شستشوی شیشه نمای ساختمان و نماشویی پنجره با طناب بدون داربست

مانند آلومینا، ماده سیلیکون کاربید نیز دارای کاربردی بسیار بیشتر از صیقل دادن سنگ می باشد. برای همین می توان از این ماده در صنایع مختلف استفاده کرد. از جمله ویژگی های این ماده می توان به مقاومت بالا ذر برابر ساییدن، استحکام و فشردگی بالا اشاره کرد.

بهترین ماده صیقل دادن سنگ کدام است؟

در مجموع چه از نوع مایع آن و چه نوع واکسی، می تواند سنگ را بهترین شکل ممکن جلا دهند. البته پولیش دادن سنگ، کاری نیست که صرفا وابسته به یک واکس نگ باشد. بلکه برای پر کردن منافذ و ترک های ریز و درشت آن باید از تجهیزات مختلف نیز استفاده شود. واکس سنگ یا مایع براق کردن و پولیش سنگ، تنها یخش پایانی کار به حساب می آید. نکته‌ای که باید حتماً به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از مواد شیمیایی برای براق کردن و پولیش سنگ کاملاً بستگی به شرایط آن سنگ دارد. در صورتی که از در صورتی که سنگدر بسیاری از مواقع به سنگ به گونه‌ای است که تنها استفاده از یک واکس سنگ یا یک پولیشر ساده نیز کافی می‌باشد. برای همین قبل از هر چیز ابتدا باید شرایط سنگ به طور کامل بررسی شود.

هر سنگی و با هر شریطی می تواند کم یا زیاد دچار آسیب دیدگی شود. شدت این آسیب دیدگی می تواند به نحوی باشد که تنها با تجهیزات، مواد و متریال پولیش قوی از بین برود. برای همین توصیه اکید ما به شما اطلاع به تیم پولیش کار و ارجاع موضوع به متخصصان این حوزه است. در صورتی که از مواد شوینده و یا پولیش دهنده های نامرغوب استفاده کنید، می تواند به سنگ، آسیب های جدی وارد کند.

برای همین بهترین روش و بهترین کار برای پولیش دادن و براق کردن سنگ سفارش آن به یک تیم متخصص است. تیم کفسابی و نماشویی تهران پاک با داشتن یک تیم مجرب و کاملاً حرفه‌ ای در این زمینه آماده خدمت رسانی می باشد.

روش دستی یا دستگاه، کدام یک برای صیقل دادن سنگ مناسب است؟

پیشتر نیز بارها گفته‌ایم که یک روش مطلق و تمام عیار برای براق کردن سنگ وجود ندارد. این موضوع برای انتخاب یک ابزار کفسابی تمام عیار یا ماده پولیشر کامل نیز صدق می کند. شما نمی‌توانید از یک ماده براق کننده سنگ و یا یک پولیشر خاص برای تمامی سنگ‌ها استفاده کنید. هر سنگی با هر شرایطی که باشد چه در نمای سقف آن به کار گرفته شود و چه در کف پارکینگ و راهرو، روش خاصی برای پولیش دادن آن وجود دارد. میزان صدمات وارد شده به سنگ و یا ناهمواری‌هایی که در سنگ به وجود آمده است می‌تواند نقش مهمی را در انتخاب روش پولیش و براق سنگ ایفا کند.

به طور کلی و با توجه به تجربه که تیم ما دارد، در اغلب موارد سفارش صیقلی و صاف کردن سنگ در زمان نامناسبی داده خواهد شد. به عبارت دیگر زمانی که سنگ کدر، زبر، آسیب دیدگی شدید پیدا کرده باشد، کارفرما موضوع را به ما اطلاع خواهد داد. در نتیجه این موضوع باعث می شود که استفاده از روش های ساده و ابتدایی جوابگو نباشد. برای همین استفاده از دستگاه های سنگ سابی و پولیش سنگ در اغلب پروژه ها حتمی می باشد. در واقع در صورتی که بخواهیم نتیجه کامل را دریافت کنیم این کار ضروری است. پ

محدودیت های براق کردن سنگ های مختلف

یکی از تصوراتی که اغلب کارفرماها در مورد براق شدن سنگ دارند این است که پولیش به سنگ آسیب می زند؟ آیا محدودیت های پولیش دادن سنگ وجود دارد؟ این تصور بر این اساس است که پولیش دادن سنگ تنها چند بار امکان پذیر خواهد بود. پاسخ به این سوال را نمی توان به طور قطع و در قالب یک کلمه بله یا خیر پاسخ داد. هرچند تا حدودی پاسخ را می توان بله قرار داد اما این موضوع تا حد بسیار زیادی بستگی به سنگ دارد. برخی از سنگ ها همچون مرمر بسیار آسیب پذیر هستند و تحمل آن چنانی در برابر برخی از مواد شیمایی ندارند. برای همین باید در هنگام صیقل دادنشان هم احتیاط کرد.

پولیس سنگ کف تهران

ضعیبف بودن سنگ مرمر ذر برابر مواد شیمایی و پولیشر، بدان معنا نیست که یک سنگ مرمر را نمی توان صیقل داد. بلکه باید از روش هایی استفاده کرد که آسیب کمتری را به سنگ وارد کند. برای همین در صورت امکان باید از سنگ هایی استفاده کرد که دارای مقاومت بالایی باشد.

بیشتر بخوانید: پیچ و مهره نمای ساختمان و دریل کاری سنگ نما با دریل مخصوص

در مجموع نمای ساختمان و یا پارکینگ و هر مکان دیگری از ساختمان شما با هر جنسی که باشد امکان صیقل و پولیش دادن و براق کردن را دارد. تنها نکته ای که در این میان لازم است بدانید این است که روش مناسب برای آن سنگ نیز متفاوت می باشد.

هر چند وقت یکبار باید سنگ صاف و صیقلی شود؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهید همه چیز ار برنامه ریزی کنید باید بدانید که این موضوع چندان قابل برنامه ریزی نمی باشد. حتی برای یک خانه با تعداد رفت و آمد مشخص و یا یک کارخانه که دارای حجم کار میعنی است. یک سنگ چه نما باشد و چه کف ساختمان با برخی از اقدامات طبیعی و یا انسانی دچار تغییرات می شود. این اقدامات ممکن است که ریختن یک ماده شیمیایی بر روی سنگ باشد و یا آسیب یک جسم تیز. به هرحال و در هر شرایطی این اتفاقات غیر قابل پیش بینی هستند و نمی توانید زمان مشخص را برای براق و پولیش سنگ انتخاب کنید.

در واقع شما باید هر زمانی که احساس کردید سنگ نما و یا کف ساختمانتان نیاز به کفسابی پارکینگ دارد، باید اقدامات لازم را انجام دهید.

عوامل موثر بر نیاز به براق شدن و پولیش سنگ

عوامل زیادی دست به دست هم خواهند داد تا یک سنگ نیاز به پولیش و براق کردن داشته باشد. این عوامل وابسته به میزان رفت و آمد و یا استفاده ساکنین آن، به جنس سنگ و یا نوع کاربری سنگ نیز می باشد. به طور کلی این عوامل را در چند نمونه ذکر خواهیم کرد.

جنس سنگ: در صورتی که از سنگ های ضعیف استفاده شود، میزان آسیب دیدگی و در نتیجه آسیب به آن نیز بیشتر می شود. طیعتا این چنین سنگی نیاز به سنگسابی بیشتری پیدا می کند.

نوع کاربری سنگ (سنگ نما، پارکینگ، لابی و غیره): این که شما از سنگ چه کابردی را انتظار داشته باشید بسیار مهم می باشد. یک سنگ نما کمترین آسیب و سنگ کف پارکینگ بیشترین آسیب دیدگی را خواهد داشت. البته در برخی از کارخانه ها و انبارها از سنگ برای کف آن استفاده می کنند. در این صورت امکان آسیب دیدگی سنگ در بیشترین حالت خود قرار می گیرد.

نوع ساختمان: این مورد یعنی نوع ساختمان هم تاثیر زیادی در نیاز سنگ به صیقل دادن دارد. به این صورت که اگر ساختمان شما مسکونی باشد و یا یک ساختمان تجاری میزان رفت و آمد در لابی و، پارکینگ و یا راهرو نیز تغییر خواهد کرد.

پولیش و براق سنگ تهران

تمامی این عوامل دست به دست هم داده و می توانند تاثیرگذار باشند. این عوامل هر کدام مدت زمانی که طول می کشد تا سنگ نیاز دوباره به صیقل دادن پیدا کند را تغییر می دهند.

تفاوت صیقل دادن سنگ با پاک کردن آن

این دو واژه یعنی صیقل دادن سنگ و پاک کردن آن کاملا متفاوت هستند. این امکان وجود دارد که شما تنها نیاز به یک نماشویی داشته باشید. یا در حالت دیگر ب یک نماشویی نتوانید زیبایی نمای ساختمان خود را برگردانید. در واقع کاری مانند براق کردن سنگ کف ساختمان با شستشوی آن سنگ یک ماهیت خاص دارند. اما روش انجام و اقدامات آن کاملا متفاوت می باشد. به این صورت که کار شستشوی سنگ صرفا برای از بین بردن لکه ها، جرم ها و دیگر موارد است. اما در صیقل دادن سنگ، هدف ما زیبایی فیزیکی سنگ و براق کردن آن می باشد.

خلاصه این که این دو واژه را نباید با هم اشتباه بگیرید. شاید کاری مانند شستن کف پارکینگ را بتوان با تخصص کمتری انجام داد. اما اگر به دنبال پولیش دادن سنگ هستید حتما باد  آن را توسط متخصص آن کار انجام دهید. به طور کلی پولیش و جلا دادن سنگ را می توان در قالب روش ها و متدهای زیادی انجام داد. لازمه این کار شناخت کافی انواع سنگ های ساختمانی و دانستن تمامی اطلاعات مربوط به نقاط ضعف و قوت هر سنگ می باشد. این موضوع هم برای شستشوی سنگ ها صدق می کند و هم برای صیقل دادن آن ها.

آیا صیقلی شدن یک سنگ به آن آسیب می رساند

یکی از سوالاتی که در ذهن کارفرمایان وجود دارد این است که تصور می کنند با پولیش و صیقلی کردن سنگ به آن آسیب می رسد. اما این تصور اشتباه است. صیقل دادن و پولیش دادن سنگ تنها باعث می شود که در برخی از نقاط سنگ، یک لایه بسیار نازک از آن را صاف و صیقلی کنند. این کار در صورتی که سالیان سال تکرار شود، باز هم نمی تواند آسیبی چشم گیری به سنگ بزند. از طرفی دیگر نیز این کار با کفسابی و سنگسابی تفاوت دارد. یعنی در سنگسابی و کفسابی معمولا لایه های ضخیم تری از سنگ برداشته می شود.

به عبارت دیگر کار براق کردن و پولیش سنگ با پد ساب سنگ، هیچ گونه خطری ندارد. این کار صرفا جهت براق نشان دادن سنگ می باشد. اما در صورتی که می خواهید سنگ شما نیازمند تراشیدن جدی و لایه برداری های ضخیم نشود، رعایت برخی از نکات ضروری است. نکاتی که سبب می شود وخامت اوضاع سنگ به حدی نباشد که مجبور به تراشیدن لایه ای ضخیم از سنگ شویم. در غیر این صورت سنگ آسیب دیده و بعد از چند بار کار سنگسابی سنگ، از بین می رود.

سوالات متداول کار براق کردن و پولیش سنگ

تا به اینجا با کسب اطلاعات خوب نسبت به نحوه براق کردن سنگ و صاف کردن سطح آن آشنا شدیم. اما در پایان برخی از سوالات مربوط به براق کردن سنگ کف با مواد پولیش را که شما عزیزان به طور معمول از ما خواهید پرسید را پساخ خواهیم داد.

کار پولیش و براق کردن سنگ چقدر طول می کشد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که این سوال را نمی توان با یک عدد دقیق بیان کرد. اما در حالت کلی زمان لازم با توجه به متراژ و شرایطی که سنگ دارد، تعیین می شود. به این صورت که متراژ سنگ کف اندازه گیری می شود و هر متر آن می تواند زمان لازم را تغییر دهد. البته زمان براق کردن سنگ کف با توجه به پارامترهای دیگری همچون میزان آسیب دیدگی سنگ، نوع سنگ و غیره نیز تعیین می شود

چه چیزهایی به سنگ و براقی آن آسیب وارد می کند؟

شاید بهتر باشد که برای پیشگیری از آسیب سنگ چکار باید بکنیم. برای پیشگیری از آسیب های احتمالی به سنگ کف باید نکات نگهداری سنگ را اجرا کنید. این نکات شامل موراد زیر باشد.

  • عدم کشیدن اجسام تیز بر روی سنگ
  • استفاده نکردن از مواد شوینده بسیار قوی برای سنگ های ضعیف
  • تمیز کردن سریع سنگ بعد از ریختن مایعات
  • پاک کردن سنگ بطور مرتب ترجیحا هفتگی و بسیاری موراد دیگر که هر کدام سبب افزایش طول عمر سنگ می شوند

ماندگاری براقی و زیبایی سنگ چقدر است؟

اینکه شما کار پولیش دادن و صیقل دادن سنگ را به چه نحوی انجام دهید از یک طرف مهم است. از طرفی دیگر ماندگاری این کارهای انجام شده بر روی سنگ چقدر می‌ باشد نیز مهم خواهد بود.  در واقع مهم ترین قسمت داستان ماندگاری کارهایی است که بر روی سنگ انجام می دهیم. پیشتر نیز گفتیم که مدت زمان مشخصی برای انجام براق و پولیش سنگ مشخص نیست. یعنی شما نمی توانید اتفاقاتی که برای سنگ کف ساختمان شما خواهد افتاد را پیش بینی کنید. هر زمانی که سنگ شما نیاز به براق شدن یا پولیش دادن دارد باید آن را انجام دهید. تنها کاری که شما می توانید انجام دهید رعایت نکات لازم برای پیشگیری از آسیب سنگ کف ساختمان می باشد.

جهت تماس کلیک کنید(بهنام)