تخفیف 20 درصدی پاییزه برای تماس روی دکمه بزنید!!

09190529986

مقاوم سازی و محکم کردن سنگ نما

سنگ نما ممکن است بعد از سال ها در اثر عوامل مختلفی دچار ریزش شود. در نتیجه دو راه بیشتر وجود ندارد. راه اول این که اجازه دهیم سنگ ها دچار ریزش شده و بعد از آن سنگ ها را ترمیم و تعمیر کنیم. راه دوم این است که قبل از وقوع چنین اتفاقی جلوی آن را بگیریم. این دو سناریو مختلف یعنی پیشگیری از اتفاق و یا اصلاح و تعمیر هر کدام قابلیت انتخاب کردن دارند. طبیعتا پیشگیری بهتر از درمان بوده و ما راه مقاوم سازی و محکم کردن سنگ نما را به شما پیشنهاد خواهبم داد. در ادامه با مزایای این کار بهتر آشنا خواهیم شد.

چرا باید سنگ های نما را مقاوم سازی کنیم

سنگ مناسب برای سنگ کاری نمای ساختمان سنگ تراروتن است. این سنگ به لحاظ داشتن خلل و فرج زیاد، سیمان را بهتر به خود می گیرد. اگر کار سنگ کاری با دقت و کیفیت اجرا شود احتمال افتادن آن خیلی کمتر است. بسیاری از افراد فکر می کنند که سنگ قبل از افتادن و سقوط کردن به پبچ و رولپلاک نیاز ندارد. در واقع باید گفت که این دیدگاه اشتباه است. به طور کلی برای ایمن سازی و پیشگیری، محکم کردن سنگ نما و مقاوم سازی نمای ساختمان باید بعد از گذشت 3 سال اقداماتی را انجام داد. بعد از ساخت ساختمان، عمل پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما باید انجام شود. این عمل به منظور محکم سازی و مقاوم سازی سنگ نما اجرا می شود. در این صورت هم سنگ ها دچار ریزش نمی شوند و هم خیال سازنده و خریداران راحت می شود. البته سه سالی که گفته شد صرفا یک عدد استاندارد است. یعنی ممکن است که ساختمان شما بعد از گذشت زمانی کمتر از سه سال نیاز به ترمیم و مقاوم سازی داشته باشد. بنابراین با توجه به عوامل خاصی می تواند زمان مورد نیاز برای ترمیم و اصلاح تغییر کند.

عوامل ریزش سنگ ساختمان چیست؟

هر ساختمانی شرایط خاص خود را دارد که می تواند شدت ئو یا سرعت شروع به ریزش سنگ ها را تغییر دهد. این عوامل با توجه به فاکتورهای خاصی تغییر خواهد کرد. ما در این جا مهمترین عوامل در ریزش سنگ ها را خواهیم گفت.
  • اسکوپ نکردن سنگ ها 
  • ریختن سیمان خشک پشت سنگ (بدترین کار ممکن در سنگ کاری ریختن سیمان خشک پشت سنگ ها است)
  • سنگ نامرغوب
  • نشست ساختمان 
  • ترکیدگی لوله آب نزدیک به نمای ساختمان 
  • آب و هوا، باران ها، یخ بندان و وطوفان
تمامی موارد گفته شده از عواملی هستند که ممکن است باعث شل شدن و یا ریزش سنگ نمای ساختمان شود. با سقوط این سنگ ها و در ممکن است باعث ایجاد ضدمات جانی و مالی فراوانی شود. سنگ نما ممکن است در موقع ریزش ممکن است بر روی افراد یا ماشین های پارک شده و افرادی که در حال عبور از پیاده رو ها هستند ریزش کند. جبران این خسارات بسیار سخت تر خواهد بود پس به محض آن که احساس کردید سنگ نمای ساختمان شما شل شده، بهترین کار محکم کردن سنگ نما با طناب راپل است.

فواید مقاوم کردن نمای سنگی ساختمان

باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که مشخص نیست سنگ نمای ساختمان کی ریزش می کند. ممکن است یک ساختمان 1 سال و یک ساختمان 10 سال طول بکشد که سنگ نمای آن بیافتد. اما معمولا بیشتر سنگ ها دچار ریزش می شوند. در شهر تهران پیچ و رولپلاک بر روی بیشتر ساختمان ها اجرا شده است. با یکم دقت می توانید به وضوح ببینید که ساختمان های مجاور شما، همگی پیچ و رولپلاک شده اند. این کار تنها برای زیبایی، مانند نظافت نمای ساختمان نیست. در قدم اول جهت حفظ ایمنی هر چه بیشتر ساختمان و افراد در حال عبور می باشد. برای همین با این کار شما می توانید یک تیر و دو نشان داشته باشید. هم سنگ های موجود بر روی نمتا را حفظ می کنید و هم ایمنی را افزایش خواهید داد. در مجموع فایده اصلی محکم کردن سنک نمای ساختمان همین موضوع است.

روش و نحوه مقاوم کردن سنگ نمای ساختمان

در این قسمت روش و نحوه محکم کردن سنگ نما بدون داربست را شرح خواهیم داد. چیزی که شاید اطلاع از آن برای حتی کارفرما نیز خالی از لطف نباشد. در ابتدا سنگ و میزان سفتی آن انتخاب می شود. مثلا مته مورد استفاده برای سنگ تراورتن که نرم تر از سنگ گرانیت است فرق می کند. برای سنگ گرانیت بهتر است از مته های سر الماسی استفاده شود که بتواند بهتر و موثر تر سنگ سختی مانند گرانیت را سوراخ کند. برای سوراخ کاری سنگ های عریض از دریل های هیلتی و برای پیچ و رولپلاک کردن سنگ ها با عرض کمتر از 15 سانت از دریل های سه نظام استفاده می شود. با انجام این کار مانع از شکستن سنگ ها می شویم. برای پیچ کردن سنگ های کم عرض می توان آن را با بست های مخصوص استفاده کرد. در بست سنگ های ابزار نما که معمولا عرض آن ها کمتر از 5 سانت است نمی توان از پیچ و روللپلاک استفاده کرد. چرا که به راحتی می شکنند. برای این سنگ ها باید از بست مخصوص نگه داری سنگ استفاده کرد. پیچ و رولپلاک نمای ساختمان تهران

فاصله استاندارد پیچ ها در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

فاصله استاندارد پیچ ها برای محکم کردن سنگ نما با توجه به جنس و وزن سنگ و میزان شل شدن سنگ بستگی دارد. بهترین کار این است که سنگ از لحاظ جنس و میزان شل بودن بررسی شود. پر بودن پشت سنگ نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. ما در طول پیچ و مهره کردن سنگ نما شده که پیچ زدیم اما پیچ به جایی بسته نمی شود. چون پشت برخی سنگ ها خالی است. پس پر یا خالی بودن پشت سنگ هم خیلی مهم است. ما باید پیچ را به سنگ های بزنیم که پشت آن ها پر است نه خالی! در این صورت سنگ به کمک پیچ به خوبی نگهداری می شود.

تاثیر پیچ و مهره کردن در مقاوم سازی سنگ نما

حتما شما هم این سوال در ذهنتان خطور خواهد کرد که در صورت پیچ و مهره کردن سنگ ها تاثیر دارد یا خیر. در حالت کلی این که مقاوم سازی تا چه حد تاثیر بر روی مقاومت سنگ ها برای ریزش دارد. این سوال خیلی مهمی است که هر کسی قاعدتا به آن فکر خواهد کرد. تاثیر پیچ و رولپلاک کردن سنگ ها در مقاوم سازی و محکم کردن سنگ نما بسیار بالاست. به نحوی که می تواند تا سالیان سال تضمین کننده عدم ریزش آن ها باشد. تصور کنید که یک وسیله یا دستگاه بدون پیچ های داخل دستگاه چقدر می تواند ضعیف و شکننده باشد. این موضوع برای یک سنگ نما نیز به همان اندازه اهمیت دارد. مهم نیست که جنس سنگ نمای ساختمان شما چگونه باشد. چیزی که در این میان اهمیت بالایی دارد این است که است که با این کار سنگ از دو سمت و از دو سوی متفاوت به دیوار خواهد چسبید. یکی از سمت سیمان پشت سنگ و دیگری نیز از طرف پیج و مهره های نصب شده!

در صورت ریزش سنگ نمای ساختمان چه کسی مقصر است؟

اکثر ساختمان ها دارای یک نمای سنگی هستند. دیگر کمتر ساختمانی را می توانید پیدا کنید که دارای یک نمای خاصی نباشد. در این میان ساختمان های مسکونی عملا تمامی آن ها دارای یک نمای سنگی می باشند. برای همین می بایست نسبت به این سوال که چه کسی مقصر ریزش سنگ نمای ساختمان است اطلاع داشته باشید. این سوال حقوقی از جمله سوالاتی است که باید هر کسی نسبت به آن آگاهی داشته باشد. قانون این گونه می گوید که:
در حالت کلی سازنده باید تا ده سال ایمنی سنگ ها را تضمین کند. در صورتی که در این ده سال هر گونه خساراتی به ساختمان و یا عابرین پیاده وارد شود سازنده مقصر است.
بنابراین باید ساخت و یا سنگ نما کردن ساختمان به گونه ای باشد که حداقل به مدت 10 سال دچار حادثه و تخریب نشود. این نکته بسیار مهمی است و شما باید به خوبی نسبت به آن مطلع باشید. بنابراین اگر نمای ساختمان شما دارای قدمتی بیش از ده سال است نسبت به محکم کردن سنگ نما اقدام نمایید. چون در صورت بروز هر گونه حادثه بر اثر ریزش سنگ نمای ساختمان، می بایست خسارات را پرداخت کنید. البته تحت شرایط خاصی یعنی بر اثر زلزله، سازنده مقصر ریزش سنگ نمای ساختمان نیست. این موضوع نشان دهنده این است که شما نباید منتظر گذشت ده سال از اجرای نمای سنگی باشید. امکان این که بر اثر زلزله حادثه ای ناگوار رخ دهد کاملا وجود خواهد داشت.

زمان لازم برای مقاوم سازی نمای ساختمان

در صورتی که قصد مقاوم سازی و استحکام هر چه بیشتر سنگ نمای ساختمان خود را دارید باید با یک تیم با تجربه تماس بگیرید. در صورت به کارگیری یک تیم عالی برای محکم کردن سنک نما در تهران می توانید در سریع ترین حالت ممکن این کار را انجام دهید. با توجه به خطراتی که گفته شد، برای جلوگیری از ترمیم سنگ نما بهترین کار این است که قبل از وقوع حوادث ناگوار این کار را انجام دهید. کلینیک ساختمانی پاک با بهره گیری از جدیدترین و بهترین روش های روز دنیا در سریع ترین حالت ممکن کار استحکام و مقاوم سازی سنگ نما را انجام خواهند داد.

‫2 نظر

  • Reza گفت:

    کیفیت کاراتون عالیه.ممنون

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جهت تماس کلیک کنید(بهنام)